خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان:

واکسیناسیون دام‌های قزوین علیه تب برفکی از ابتدای بهمن آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۶۵۷

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: از ابتدای بهمن ماه تمامی دام‌های روستایی و عشایری استان علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حمید زینالی با اعلام این خبر گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری‌های دامی و به تبع آن ایراد خسارت به دامداران، اداره کل دامپزشکی استان قزوین کلیه دام‌های روستایی و عشایری را به‌صورت رایگان در قالب خرید خدمت و همچنین استفاده از نیروهای دولتی واکسینه می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: برای اجرای این طرح مکاتباتی با فرمانداری‌ها و ادارات جهاد کشاورزی و شوراهای روستاها انجام شده است که با اطلاع رسانی به دامداران موجبات پوشش حداکثری ایمن سازی دام‌ها را علیه بیماری تب برفکی فراهم آورند.

وی تصریح کرد: بهترین راهکار پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های دامی واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری است که در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان قزوین برنامه‌های واکسیناسیون دام و طیور علیه بیماری‌های دامی را طبق زمانبندی و همچنین بر اساس وضعیت شیوع بیماری‌ها در منطقه، در دستور کار دارد.

زینالی گفت: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی است که بین دام‌ها بسیار مسری بوده و در صورت شیوع بیماری، خسارات اقتصادی فراوانی را به دامداران تحمیل خواهد کرد و در همین راستا به دامداران توصیه می‌شود در زمان اجرای طرح واکسیناسیون، همکاری حداکثری با کارشناسان دامپزشکی داشته باشند تا شاهد ایمن سازی مطلوب جمعیت دامی استان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز