خبرگزاری کار ایران

در ادامه اعتراضات روز گذشته؛

کارگران معدن طزره دامغان برای دومین روز متوالی تجمع کردند + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۶۵۴

صبح امروز یکشنبه -اول اسفند ماه- کارگران شرکت البرز شرقی در ادامه اعتراضات روز گذشته در معدن طزره تجمع کردند و خواستار تغییر وضعیت شغلی خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سمنان، صبح امروز برای دومین روز متوالی،  معدنکاران در معدن طزره دامغان  به دلیل  رسیدن به مطالبات و دادخواهی درباره تضییع حقوق‌شان ، دست به تجمع زدند.

کارگران با سر دادن شعار «مسئولین حمایت حمایت»، «پیمانکار حیا کن مجموعه را رها کن»، صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان رساندند.

یکی از کارگران که خواست نامش در گزارش ذکر نشود به خبرنگار ایلنا گفت: تنها اتفاقی که امروز رخ داد این بود که مدیر معدن گفت: از بین خودتان (کارگران) چند نماینده انتخاب کنید تا با مدیرعامل شرکت جلسه ای برگزار شود.

این معدنکار بیان کرد: چند سال متوالی از بین کارگران نماینده انتخاب کردیم و با مدیرعامل جلسه گذاشتیم اما همیشه وعده هایی دادند که عملی نشد.

وی یادآور شد: بر اساس شنیده ها با شرکت البرز شرقی مکاتبه شده که کارگران باید زیرنظر شرکت باشند نه پیمانکار، اما نه تنها این موضوع عملیاتی نشد بلکه پیمانکاری که چند سال کارگران زیر نظر او بودند و همگی رضایت داشتند را تغییر دادند.

این معدنکار اضافه کرد: پیمانکار فعلی رزومه و گذشته خوبی ندارد؛ به عنوان مثال فوت دو معدنکاری که چند ماه قبل در طزره رخ داد در مجموعه همین پیمانکار بود.  

کارگر معدن طزره تصریح کرد: در شرایط فعلی و با رزومه نه چندان مناسب، دو کارگاه را به همین فرد و پسرش واگذار کردند.

این معدنکار با تاکید بر اینکه در صورت شکست خوردن پیمانکار تکلیف حقوق قانونی کارگران چه می شود؟، ادامه داد: با تورم موجود و اوضاع اقتصادی در شرایط فعلی هیچ آینده شغلی نداریم.

وی گفت: همگی کارگران اتفاق نظر داشتند که مدیرعامل شرکت در حضور کارگران با نماینده آنها صحبت کند و به نتیجه برسند.

این معدنکار بیان کرد: حدود 700 نفر کارگر در این مجموعه کار می کنند که نسبت به وضعیت فعلی معترض هستند.

روز گذشته 30 بهمن نیز کارگران زغال‌سنگ البرز شرقی دامغان در معدن طرزه به دنبال تغییر وضعیت شغلی  خود تجمع   کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز