خبرگزاری کار ایران

نخستین همایش بین المللی در دانشگاه دامغان به کار خود پایان داد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۹۳۹

رئیس دانشگاه دامغان بیان کرد: ریاضی زیستی از سال ۱۳۹۶ به صورت همایش ملی در ایران شکل گرفت که در نخستین دوره دانشگاه نیشابور، در دومین سال خود در دانشگاه تبریز و در سال سوم به صورت ملی و بین المللی از 29 دی تا یک بهمن 1400 در دانشگاه دامغان برگزار شد .

به گزارش ایلنا از سمنان، عبدالعلی بصیری افزود: قرن جدید بر پایه زیست شناسی و علوم ریاضی شکل گرفته است که در همه علوم کاربرد دارد و دانشجویان دو رشته می‌توانند، با استفاده از این دانش مشکلات آینده به ویژه مشکلات محیط زیست و زیست انسان ها را رفع کنند. 

وی اضافه کرد: این همایش به صورت مجازی برگزار شد که مخاطبانی از دانشگاه‌های مختلف ایران، ایرانیان خارج از کشور و دانشمندان کشورهای دیگر در آن حضور یافتند که در کنار استقبال خوب کشورهای مختلف، موسسه اکو، مرکز همکاری های بین المللی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، موسسه ISC، دانشگاه تهران و شهید بهشتی و فرهنگستان علوم از حامیان این همایش بودند. 

 آرزو رضایی، دبیر همایش بین المللی ریاضیات زیستی گفت: ۲۰۰ مقاله در ۱۰ محور موضوعی توسط دانشجویان به نخستین همایش بین‌المللی و سومین همایش ریاضیات زیستی ارسال شد که از این تعداد ۶۰ مقاله برای سخنرانی انتخاب شد و ۷۰ مقاله به صورت پوستر درآمد که طی برگزاری همایش، سخنرانی های متعدد از سوی اساتید و دانشمندان داخلی و خارجی انجام شد.

 رضایی با بیان اینکه نزدیک به ۲۵ استاد بین المللی و ۷۰ استاد ایرانی اعضای کمیته‌های علمی محورهای این همایش بودند، تصریح کرد: در این همایش افرادی از کشورهای استرالیا، هند، آلمان، پرتقال، ترکیه، اسپانیا، ایتالیا، کانادا، جمهوری آذربایجان، آمریکا و انگلستان با ما همکاری داشتند.

وی افزود: مدل سازی ریاضی در علوم زیستی و پزشکی، معادلات دیفرانسیل و سیستم های دینامیکی، ریاضیات زیستی، آمار زیستی و فیزیک زیستی، کاربردهای ریاضیات در فیزیک پزشکی، بیوانفورماتیک، بهینه سازی و کنترل بهینه در علوم زیستی، روش های محاسباتی در مدل های علوم زیستی و محیط زیست، از محورهای اصلی این همایش بود.

دبیر همایش بین‌المللی ریاضیات زیستی به برگزاری این همایش به صورت مجازی اشاره کرد و گفت: ریاضیات زیستی یک موضوع بین رشته ای بسیار مهم است که در جامعه علمی بین المللی قدمت زیادی دارد و در ایران ناشناخته است که دانشگاه دامغان افتخار برگزاری نخستین همایش بین المللی را در این واحد دانشگاهی داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز