خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان ‌قزوین در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش تعرفه های پزشکی کمر جامعه کارگری را شکسته است/ فاصله حقوق کارگر تا کارفرما یک به صد است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۹۸۱

دبیر اجرایی خانه کارگر استان ‌قزوین گفت: برخی تصور می‌کنند کارگران همچون ربات صرفا باید کار کنند نه بیمار می‌شوند و نه به تفریح و امکانات نیاز دارند.

عیدعلی کریمی در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا در قزوین ضمن تبریک به مناسبت هفته کارگر با اشاره به افزایش 22 تا 110 درصدی تعرفه‌های پزشکی و درمانی اظهار کرد: کارگران در سال سه بار حق بیمه پرداخت می‌کنند ولی متاسفانه باز هم برای استفاده از خدمات درمانی و پزشکی با مشکل روبه رو هستند، در این خصوص با استاندار قزوین نیز نامه نگاری صورت گرفته و مطالبات مان را خیلی شفاف با سند و مدرک و با تمام جزئیات و بخشنامه های افزایش درصدهای تعرفه خدمات درمانی مطرح کردیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان ‌قزوین ادامه داد: جامعه بازنشستگان کشور به دلیل شرایط جسمی بخش عمده ای از حقوق خود را صرف درمان می کنند این در حالی است که در بهترین شرایط هم حقوق بازنشستگان پاسخگوی نیاز آنها نیست، برخی تصور می کنند کارگران همچون ربات صرفا باید کار کنند نه بیمار می شوند و نه به تفریح و امکانات نیاز دارند، افزایش تعرفه های پزشکی کمر جامعه کارگری را شکسته است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه درمان و سلامت در جامعه کارگری افزود: در موضوع بیماری فراگیر کرونا کمترین توجه به جامعه کارگری صورت گرفت در حالی که کارگران به دلیل ارتباط مستمر با یکدیگر در خطر جدی ابتلا به کرونا قرار دارند، از سوی دیگر تعرفه های خدمات پزشکی و درمانی به گونه ای افزایش پیدا کرده که اگر اعضای خانواده یک کارگر بیمار شود نه تنها از پرداخت هزینه های بیمارستان های خصوصی بر نمی آید بلکه تعرفه های بیمارستان های دولتی نیز برایش سنگین و کمرشکن است.

کریمی با بیان این نکته که سفره کارگران خالی است، اظهار کرد: اگر تورم و رکود در جامعه کنترل شود اعتقادی به افزایش حقوق کارگران نخواهیم داشت ولی در این شرایط که رکود و تورم بسیار بالایی در جامعه وجود دارد ادامه حیات با حقوق کنونی برای کارگران غیر ممکن است.

معضلات جامعه کارگری با شعار و تبلیغات برطرف نمی شود

وی گفت: امروز مشکلات و دغدغه های جامعه کارگری با شعار و تبلیغات درست نمی شود بلکه باید ریشه یابی کرده و نسبت به رفع این مشکلات عمل کرد بنابراین از وزیر کار، شورای عالی کار و مجلس شورای اسلامی درخواست داریم تا نسبت به رفع معضلات و مشکلات حوزه کارگری و بازنشستگان برنامه ریزی مدون و عملگرایانه ای را ارائه کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان ‌قزوین با بیان این نکته که بسیاری از جوانان که در حوزه کارگری فعال هستند رغبت چندانی به ازدواج ندارند، گفت: درحالی حقوق کارگران سالی یکبار افزایش پیدا می کند که شاهد افزایش قیمت روزانه اقلام و مایحتاج زندگی هستیم، بنابراین جوانان با چه انگیزه ای می توانند تشکیل خانواده دهند در حالی که حقوق دریافتی آن حتی نیازهای خودشان را هم برطرف نمی کند.

وی مشکلات حوزه درمان، همسان سازی حقوق و کنترل تورم را از مهمترین دغدغه های جامعه کارگری و بازنشستگان مطرح کرد و افزود: در بهترین حالت اگر هم این وارد اصلاح شود باز هم با توجه به تورم موجود جامعه حداقلی بگیر کشور مشکل خواهد داشت، دولت باید پاسخگو باشد و نسبت به تورم و رکود جامعه تعهد داشته و آن را جبران کند.

کریمی ادامه داد: در حال حاضر فاصله درآمدی کارگر و کارفرما از 1 به 100 است و این فاصله روز به روز در حال افزایش بوده و جامعه کارگری روز به روز در حال ضعیف تر شدن است، مسئولان و دولت مردان باید در جهت کاهش فاصله تبلغاتی تلاش کنند، حداقل آنقدر بدهند که بخوریم و بتوانیم زنده بمانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز