خبرگزاری کار ایران

ناهید تاج‌الدین در نشست کارگر ایرانی:

نباید بازنشستگان تامین اجتماعی را در شرایط تورم و گرانی تنها بگذاریم/ پیگیر اجرای همسان‌سازی برای امسال هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۹۹۳

تاج‌الدین گفت: تاکنون پالس‌های مختلفی از نارضایتی جامعه کارگری در این زمینه به ما رسیده است. باید توجه کنیم که این شرکت‌ها حق‌الناس است و مربوط به زندگی بیش از ۴۲ میلیون کارگر و خانواده‌شان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناهید تاج‌الدین (نماینده اصفهان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی) در نشست آنلاین کارگر ایرانی، با اشاره به اهمیت اجرای همسان‌سازی برای بازنشستگان اظهار داشت: از چند سال پیش برای اجرای این مطالبه و برای حل مشکلات بازنشستگان این مسئله استارت خورد. در لایحه بودجه، مبلغی برای اجرای همسان‌سازی در نظر گرفته شده و اکنون نیز در حال پیگیری هستیم تا این مسئله عملی شود. 

وی با اشاره به اینکه ظلم مضاعفی در خصوص بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به کشوری و لشگری وجود دارد، بیان کرد: خوشبختانه در برنامه توسعه ششم بند ب ماده ۱۲ آن، اولین گام‌ها برای اجرای همسان‌سازی برداشته شد. با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی وظیفه نظارتی دارد، با آقایان ربیعی، شریعتمداری و نوبخت  نشست‌هایی برگزار شد تا همسان‌سازی هرچه سریعتر عملی شود. 

او ادامه داد: مشکل این است که همسان‌سازی را به بدهی دولت لینک بدهند. دولت متاسفانه بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهی دارد و در لایحه بودجه ۹۹ تلاش شد که پرداخت بخشی از بدهی در دستور کار قرار بگیرد. 

تاج‌الدین با اشاره به اینکه امیدواریم شکاف و تبعیض بین شرایط بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری کمتر شود، گفت: بازنشستگان تامین اجتماعی سال‌ها به کشور خدمت کرده‌اند و درست نیست اکنون که نیاز به درمان دارند و تورم و گرانی بیداد می‌کند، آنها را تنها بگذاریم. باید در نظر داشته باشیم که این عزیزان سن زیادی دارند و مثل گل پر پر می‌شوند و عمرشان ممکن است به تصمیمات دولت قد ندهد. 

او ادامه داد: درست است که شرایط اقتصادی کشور خوب نیست اما دلیل نمی‌شود که دولت مشکلاتش را بر دوش سازمان تامین اجتماعی بگذارد. چیزی که در عرضه سهام شستا نیز شاهد بودیم. 

 تاج‌الدین با اشاره به جلسات نمایندگان مجلس با آقایان سالاری و زدا گفت: نحوه اجرای همسان‌سازی بازنشستگان کاملا آماده است و حال که در شرایط کرونا نتوانستیم جشن روز کارگر  داشته باشیم، خوب است که این هدیه را به بازنشستگان بدهیم.

وی افزود: دغدغه اصلی بازنشستگان اجرای همسان‌سازی است. متاسفانه دولت در سال‌هایی که شرایط خوبی داشته همسان‌سازی را اجرا نکرده و اکنون شرایط اقتصادی سختی را پشت سر می‌گذاریم به هر حال باید آن را اجرا کند. بحث همسان‌سازی بالاخره در سال ۹۵ استارت خورد و ما پنج سال برای اجرای آن فرصت داریم. امیدواریم در بازه زمانی کوتاهی که باقی مانده و دولت مکلف به اجرای آن است، این مطالبه محقق شود. 

او ادامه داد: بارنشسته‌ها خیلی دستشان به جایی نمی‌رسد تا مشکل خود را دنبال کنند و ما باید مطالبات این قشر ضعیف را دنبال کنیم. تاکنون ۱۸۲ نفر از نمایندگان مجلس برای حل مشکلات بازنشستگان در این خصوص امضا جمع‌آوری کرده‌اند. فراموش نکنیم که کارگران قشر ضعیفی هستند. 

وی با اشاره به واگذاری شستا در بورس گفت: تاکنون پالس‌های مختلفی از نارضایتی جامعه کارگری در این زمینه به ما رسیده است. باید توجه کنیم که این شرکت‌ها حق‌الناس است و مربوط به زندگی بیش از ۴۲ میلیون کارگر و خانواده‌شان می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز