خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره بازنشستگان و مستمریبگران کارگری تامین اجتماعی مازندران:

دولت نظارت خود را بر مراکز درمانی افزایش دهد

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۹۸۱

دولت باید نظارت خود را بر مراکز درمانی افزایش دهد و آنان را مجاب کند تا خدمات بهتری را به مردم ارایه دهد چراکه وقتی هیچ نظارت و حمایت بیمه‌ای در خصوص هزینه‌های درمان وجود نداشته باشد، شاهد افزایش بی رویه تعرفه های پزشکی خواهیم بود.

رئیس هیئت مدیره بازنشستگان و مستمریبگران کارگری تامین اجتماعی مازندران گفت: ورود افراد سیاسی به بدنه تامین اجتماعی آسیب های فراوانی به این صندوق بین النسلی زده است.

به گزارش ایلنا از ساری، در دیداراعضای هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شهرستان ساری با مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی مازندران نصراله دریابیگی رئیس هیئت مدیره بازنشستگان و مستمریبگران کارگری تامین اجتماعی مازندران ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کانون استان افزود: بر اساس قانون الزام و در اساسنامه تامین اجتماعی، ارائه خدمات درمانی برای بیمه شدگان کاملا رایگان است و دریافت هرگونه وجهی خلاف مقررات قانونی موجود است.

دریابیگی تصریح کرد با اجرایی نشدن قانون الزام و همچنین کمبود مراکز ملکی درمانی تامین اجتماعی، بیمه شدگان ناگزیرند به مراکز درمانی خصوصی مراجعه کنند و به این ترتیب گرانی ویزیت پزشکان معالج و سایر خدمات درمانی بر مشکلات بیمه شدگان افزوده است.

وی در ادامه بر کاهش خدمات نظارتی دولت در بخش درمان و افزایش تعرفه های پزشکی اشاره کرد و افزود: دولت باید نظارت خود را بر مراکز درمانی افزایش دهد و آنان را مجاب کند تا خدمات بهتری را به مردم ارایه دهد چراکه وقتی هیچ نظارت و حمایت بیمه‌ای در خصوص هزینه‌های درمان وجود نداشته باشد، شاهد افزایش بی رویه تعرفه های پزشکی خواهیم بود.

رئیس هیئت مدیره بازنشستگان و مستمریبگران کارگری تامین اجتماعی مازندران تاکید کرد: اساس ارائه درمان در سازمان تأمین اجتماعی کاملاً رایگان است و قانون الزام نیز دقیقاً بر این اساس و چارچوب تنظیم شده است لذا این قانون، سازمان تأمین اجتماعی را موظف به اجرای کلیه تعهدات درمانی خود از طریق بخش‌های دولتی و درصورت نیاز از بخش خصوصی با رعایت تعرفه‌های رسمی می کند.

دریابیگی با انتقاد از بالا بودن هزینه‌های درمان در کشور به ویژه در شرایط سخت اقتصادی طبقه مزدبگیر، خواستار اجرای قانون الزام و سیستم ارجاع بیماران در سازمان تامین اجتماعی شد.

وی درباره افزایش حقوق بازنشستگان گفت: بر اساس ماده ۹۶ قانون سازمان تامین اجتماعی مستمری آنها باید بر اساس میزان افزایش هزینه‌های زندگی و نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی یا مرکز آمار ایران افزایش یابد.

این فعال جامعه کارو تولید با انتقاد از تبعیض‌هایی که در حق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اعمال می‌شود، عنوان کرد: این قشر انتظار دارند هر اقدام حمایتی که درباره سایر قشرها و بازنشستگان دیگر صندوق‌های کشوری صورت می‌گیرد شامل حال بازنشستگان تامین اجتماعی هم بشود.

وی ادامه داد: برای مثال قانون همسان‌سازی حقوق برای افراد مشمول صندوق بازنشستگی کشوری از سال ۷۸ در حال اجراست اما این قانون برای بازنشستگان تامین اجتماعی از سال ۸۸ به صورت ناقص اجرا می‌شود.

دریابیگی افزود: از سوی دیگر بودجه‌ سفرهای سیاحتی و زیارتی دیگر صندوق‌ها به صورت مرتب پرداخت می‌شود اما درباره بازنشستگان تامین اجتماعی یارانه سفرهای امسال با وجود پیگیری‌های مکرر ما هنوز اختصاص نیافته است.

رئیس هیئت مدیره بازنشستگان و مستمریبگران کارگری تامین اجتماعی مازندران گفت: در صندوق تامین اجتماعی مشکلاتی ایجاد شده که به هیچ‌عنوان مورد تایید شرکای اجتماعی مربوط به این صندوق نیست و با توجه به اینکه سه محور کارگران و بازنشستگان، کارفرمایان و دولت با این صندوق در ارتباطند اگر هر سه محور در مدیریت آن حضور داشته باشند چنین مشکلاتی رخ نمی‌دهد؛ در حالی که نمایندگان کارگران، بازنشستگان و کارفرمایان نقش پررنگی در اداره این سازمان ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز