خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه:

تشریح چگونگی قتل وکیل مدافع کرمانشاهی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۳۹۷

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه گفت: هیچ دادرسی، بدون حضور وکیل عادلانه محقق نمی‌شود، چگونگی قتل وکیل مدافع کرمانشاهی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، بهروز رستمی ظهر پنجشنبه در تشریح چگونگی قتل "پریوش ظفری" وکیل مدافع کرمانشاهی ضمن اظهار تاسف و نگرانی از ماجرای پیش آمده در خیابان بنت الهدی کرمانشاه که منجر به قتل سه نفر و زخمی شدن یک نفر دیگر شده، اظهار داشت: این پرونده با موضوع استرداد جهیزیه در شعبه ۶ دادگاه خانواده به وکالت خانم پریوش ظفری در حال انجام بود .

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه در تشریح چگونگی قتل وکیل مدافع کرمانشاهی گفت: پس از تشکیل جلسه دادگاه و شنیدن شهادت گواهان مشاجره ای در محضر دادگاه رخ می دهد و زوج پس از خروج از دادگستری با اسلحه ای غیر سازمانی که از قبل تهیه کرده است سبب ایجاد این فاجعه دردناک می شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد : بعد از وقوع قتل دادستانی و بازپرس ویژه صحنه قتل با حضور در محل وقوع جنایت تحقیقات لازم را انجام و قاتل را روانه زندان می کنند.

وی افزود: با پیگیری و درخواست انجام شده توسط کانون وکلای دادگستری استان در زمینه تسریع در روند انجام این پرونده قول مساعد اخذ شده و بازپرس ویژه قتل به قید فوریت و با دادرسی عادلانه بر این پرونده رسیدگی خواهد کرد و در این زمینه چند نفر از وکلای کانون هم آمادگی خود را برای دفاع از اولیای دم اعلام کردند.

رستمی تصریح کرد: فضا برای مرتکبین اینگونه جنایت ها باید آنقدر تنگ شود که کسی فکر جنایت به سرش نیفتد و متولیان امر باید آنقدر احساس امنیت برای مجموعه دادگستری ایجاد کنند که اینگونه افراد جرات ارتکاب چنین جرائمی را نداشته باشند.

وی نقش اصحاب رسانه را در تنویر افکار عمومی را نقش مهم و برجسته ای دانست و گفت: افراد خبر را از مجموعه دادگستری دریافت کنند و فضا را هیجانی و ملتهب نکنند.

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه در پایان با اشاره به پخش فیلم و سریال های صدا و سیما که ید طولانی در نفرت افکنی و نقش وکیل دارد نیز اظهار داشت: صدا و سیما به وکیل که بال فرشته عدالت است با دید نفرت می پردازد و به جای نشان دادن چهره واقعی، از وکلا، افرادی منفور و سودجو می سازد که در ایجاد چنین جرائمی بی تاثیر نیست و انتقادهای ما هم به جایی نمی رسد، تقاضا داریم در دیدگاه خود وکالت را کسب و کار تلقی نکنند که هدف وکیل برقراری عدالت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز