خبرگزاری کار ایران

اختصاص ۳۵ میلیارد تومان اعتبار به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۷۷۳

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت :به منظور احداث طرح‌های گردشگری و مرمت آثار تاریخی ۳۵ میلیارد تومان اعتبار به استان کرمانشاه اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگارایلنا از کرمانشاه ،مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: از مهم ترین طرح‌ها موزه منطقه‌ای کرمانشاه است که با تخصیص ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، عملیات اجرایی آن پس از یک وقفه ۱۵ ساله آغاز می‌شود.

امید قادری افزود: کریدور گردشگری طاقبستان به بیستون با اعتبار ۵ میلیارد تومان و کریدور گردشگری دالاهو با اعتبار یک میلیارد تومان از دیگر طرح‌هایی است که عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اعتبار اختصاص یافته به استان کرمانشاه بازسازی «عمارت خسرو» در قصرشیرین، «آنوبانی نی» در سرپل ذهاب، «معبد آناهیتا» در کنگاور و «بقعه مالک» در سنقر نیز شروع شده است، همچنین مقدمات ثبت جهانی اثر تاریخی «زیج منیژه» در سرپلذهاب نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار دشت: کرمانشاه استانی با آثار تاریخی متعدد و آداب و رسوم بسیار غنی است که داشته‌های فرهنگی و تاریخی آن باید به ثبت برسد و تاخیر در ثبت این آثار باعث می‌شود که استان‌های دیگر و یا حتی کشور‌های دیگری که تشابهات فرهنگی با ایران دارند، این اثر را به نام خود ثبت کنند.

قادری گفت: امسال با همکاری مردم و سمن‌ها ۶ میراث ناملموس استان در شهرستان‌های دالاهو، قصرشیرین، پاوه و جوانرود شامل «مهارت پخت نان کزینکه» به شماره ۱۹۸۷، «بازی بومی‌محلی قمچان در روستای ساتیاری» به شماره ۱۹۸۹، «فنون پخت غذای قاپلی منطقه ریجاب» به شماره ۱۹۸۹، «آیین شکرگزاری آب در روستای نسمه» به شماره ۱۹۹۰، «مهارت پخت نان نیمه‌فیس» به شماره ۱۹۹۱ و «مراسم عید قربان شهر بانه وره» به شماره ۱۴۸۷ به ثبت ملی رسیده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز