خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره بازرگانی خارجی صمت استان خبر داد؛

تخصیص 300 میلیون دلار برای بازسازی و نوسازی صنعت پیر نساجی اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۸۱۲

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صمت استان اصفهان گفت: در سومین دوره میز توسعه صادرات صنعت نساجی کشور مصوب شد، 300 میلیون دلار برای بازسازی و نوسازی صنعت نساجی اصفهان تخصیص داده شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، کاظم سلیمی اظهار داشت: اصفهان از صد سال پیش طلایه دار صنعت نساجی در کشور بوده و پیش از انقلاب نیز به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادرات داشته است.

وی ادامه داد: استان اصفهان پتانسیل تولید، صادرات و اشتغال زایی خوبی در صنعت نساجی دارد و از حدود 8000 واحد صنعتی و صنفی نساجی در کشور، بیش از نیمی در این استان قرار دارد.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، مدن و تجارت استان اصفهان تاکید کرد: حدود 200 هزار نفر در این صنعت به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

وی خاطر نشان کرد: صنعت نساجی در اصفهان به یک صنعت پیر تبدیل شده است؛ با توجه به این موضوع در سومین دوره میز توسعه صادرات صنعت نساجی کشور قرار شد برنامه های راهبردی و استراتژیک برای جوان سازی صنعت نساجی اصفهان تدوین و اجرایی شود.

سلیمی یادآور شد: ماشین آلات صنعت نساجی نیازمند نوسازی است و در میز توسعه صادرات نساجی کشور که در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی نساجی اصفهان تشکیل شد، مصوب کردیم بالغ بر 300 میلیون دلار برای بازسازی و نوسازی صنعت نساجی اصفهان تخصیص داده شود.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، مدن و تجارت استان اصفهان اضافه کرد: قرار است با همکاری دانشگاه های استان به ویژه دانشگاه صنعتی که دانشکده‌ای ویژه صنعت نساجی دارد برنامه راهبردی و استراتژیک برای جوان سازی صنعت نساجی استان اصفهان تدوین و عملیاتی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز