خبرگزاری کار ایران

مدیر کل صمت استان مطرح کرد؛

اصفهان پیشگام تاسیس نظام مهندسی صنعت در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۶۹۸

مدیر کل صمت استان اصفهان گفت: اصفهان این جایگاه و پتانسیل را دارد که به عنوان منشاء خدمت مهم به صنف مهندسان صنعت در استان و کشور، پیشگام تاسیس نظام مهندسی صنعت باشد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، امیر حسین کمیلی در مراسم روز ملی مهندس اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم روز بحث پروژه‌ای حمل و نقل الکتریکی (سبز ) است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین تحقیقاتی که در مورد آلودگی هوای اصفهان صورت گرفته است، حدود 76 درصد منشای آلودگی هوای اصفهان در شعاع 50 کیلومتری و مناطق 15 گانه شهری با منشاء منابع متحرک (حمل و نقل اعم از ماشین و موتور و...) است.

مدیر کل صمت استان اصفهان با بیان اینکه تنها 24 درصد آلودگی، منشاء ثابت دارد افزود: که بخشی از این درصد مربوط به صنایع است؛ بنابراین عامل بخشی از آلودگی هوای اصفهان در وهله اول، معضل حمل و نقل است.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم مشکل آلودگی اصفهان را حل کنیم باید بتوانیم مسئله آلودگی‌هایی که توسط حمل و نقل ایجاد می‌شود را برطرف کنیم؛ که یکی از راهکارهای آن رفتن به سمت حمل و نقل الکتریکی است.

کمیلی با اشاره به هوش مصنوعی تصریح کرد: بنیان نخبگان استان اصفهان از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان پایلوت، برای فعالیت در این حوزه انتخاب شده است. در این راستا شرکت های دانش بنیان باید بتوانند از پتانسیال های خوبی که در اختیار دارند در تحقق این مهم گام بردارند.

وی با بیان اینکه موضوع تاسیس نظام مهندسی صنعت تاکنون مورد غفلت قرار گرفته است افزود: اصفهان این جایگاه و پتانسیل را دارد که به عنوان منشاء این خدمت مهم به صنف مهندسان صنعت در استان و کشور، پیشگام تاسیس نظام مهندسی صنعت باشد.

مدیر کل صمت استان اصفهان عنوان کرد: وزارت صمت در راستای اجرای راهبردهای ارتقای شرکت های دانش بنیان، رویکرد جدیدی مبتنی بر تشکیل کنسرسیوم فناوری در پیش گرفته است که با هم افزایی بین شرکت‌های دانش بنیان، متقاضی محور و دانشگاه‌ها، بتواند این زیست بوم را ایجاد کرده و جهشی در راستای ارتقای شرکت های دانش بنیان بردارد.

در هفدهمین کنفرانس ملی روز مهندسی از واحدهای نمونه و منتخبین تجلیل شد.

در این کنفرانس که در سالن همایش های سیتی سنتر برگزارشد از ۱۳ واحد در زمینه فنی مهندسی، تحقیق و توسعه و دانش بنیان و ۲۸ منتخب برتر مهندسی توسط کمیته راهبردی کنفرانس تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز