خبرگزاری کار ایران

حجاج از آوردن " صفارالزعفران " خودداری کنند

کد خبر : ۱۱۰۶۷۵

مصرف پودرهای زعفران عربی «صفارالزعفران» در عربستان عرضه می‌شود آسیب‌های جدی به بدن انسان وارد می‌کند لذا حجاج از آوردن «صفارالزعفران» خودداری کنند.

ایلنا: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پودرهای زعفران عربی که با عنوان «صفارالزعفران» در کشور عربستان تولید و عرضه می‌شود آسیب‌های جدی به کلیه و کبد انسان وارد می‌کند.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، محمدی افزود: این ماده از نوعی رنگ شیمیایی با نام «صفار الزعفران» در کشور عربستان عرضه می‌شود و به علت افزایش قیمت زعفران در چند سال اخیر این ماده رنگی توسط حجاج بیت الله الحرام خریداری و در مراکز تهیه و تولید مواد غذائی از جمله رستوران‌ها، قنادی‌ها، پولک و نبات پزی‌ها و دیگر مراکزی که نیاز به زعفران دارند و حتی توسط خانواده‌ها به جای زعفران مصرف می‌شود.

وی تاکید کرد: طبق نظریه آزمایشگاههای غذای وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی پودر رنگی مذکور، رنگ شیمیائی و غیر مجاز است و مصرف آن عوارض کبدی و کلیوی را به همراه دارد. در حال حاضر صفار الزعفران در کشور عربستان به جای زعفران عرضه و به حجاج ایرانی فروخته می‌شود.

محمدی گفت: زائرین و حجاج ایرانی باید نسبت به این موضوع آگاه باشند و از ورود این رنگ شیمیایی به کشور جلوگیری شود.

وی در پایان افزود: به دلیل گرانی زعفران خرید این محصول زیاد است فروشگاه‌های داخل هتل‌ها نیز این ماده را می‌فروشند که ما نمی‌توانیم به آن‌ها چیزی بگوییم ولی از طریق مدیران کاروان‌ها به حجاج آموزش می‌دهیم که این ماده را نخرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز