خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن دندانپزشکی ایران خبر داد:

افزایش ۵۰۰ تا ۶۰۰ درصدی نرخ تجهیزات و مواد دندانپزشکی

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۳۸۹

در هر جراحی دستمزد پزشک، هزینه دارو و بستری مشخص است اما در دندانپزشکی دستمزد خالص برای ارائه خدمات دندانپزشکی تعریف ندارد.

رئیس انجمن دندانپزشکی ایران از افزایش قیمت ۵۰۰ تا ۶۰۰ درصدی تجهیزات و مواد دندانپزشکی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ بیژن اخوان آذر در نشست خبری انجمن دندانپزشکی ایران با اشاره به افزایش ۶ برابری قیمت تجهیزات و مواد دندانپزشکی گفت: با این افزایش قیمت، وارد کنندگان مواد و تجهیزات دندانپزشکی از آنجایی که مواد کمتر به فروش می‌رسد واردات خود را کاهش داده‌اند.

اخوان آذر افزود: همین مسئله موجب شده است که افرادی با چمدان های شخصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی وارد کشور کنند که همین مسئله باعثگرانی بیشتر می‌شود اما دندانپزشکان برای درمان بیمارانشان مجبورند از این افراد مواد و تجهیزات دندانپزشکی خریداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه دندانپزشکان اجحافگر نیستند، افزود: مقصر اصلی گرانی خدمات دندانپزشکی، دندانپزشکان نیستند بلکه گرانی مواد دندان‌پزشکی است.

اخوان آذر تصریح کرد: دندانپزشکان با خرید گران تجهیزات وازآن طرف باوجود تعرفه‌های غیر واقعی به جای مسئولان وزارت بهداشت سوبسید می‌پردازند و به عبارتی می‌توان گفت: دندانپزشکان برای درمان بیماران از جیب خوب سوبسید می‌دهند.

دبیر هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران در ادامه گفت: مشکلی که در بخش درمان وجود دارد این است که جزء حرفه‌‌ای خدمت دندانپزشکی تعریف نشده است.

فرخ زاد خاطر نشان کرد: در هر جراحی دستمزد پزشک، هزینه دارو و بستری مشخص است اما در دندانپزشکی دستمزد خالص برای ارائه خدمات دندانپزشکی تعریف ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز