خبرگزاری کار ایران

نماینده سراوان و مهرستان در مجلس یازدهم:

پیگیر ساماندهی قرارداد‌های ۸۹ روزه پرستاران هستیم/ پرستاران نیازمند موقعیت شغلی پایدار هستند

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۱۲۱

یک نماینده مجلس گفت: وقتی قرداد ۸۹ روزه با پرستاران بسته می‌شود، یعنی اینکه نیاز به نیروی پرستاری وجود دارد، منتها تلاش دارند این نیاز را با استخدام ناقص رفع کنند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، مصائب پرستاران مثنوی هفتاد من کاغذ است؛ این قشر که معمولا در مناسبت‌های خاصی از آنها با عنوان سفیران از خودگذشتگی و فداکاری تقدیر می‌شود، آنقدر مشکلات ریز و درشت دارند که در مواردی اخباری مبنی بر مهاجرت‌شان به کشور‌های همسایه به گوش می‌رسد. ازجمله مصائب پرستاران که در هفته‌های اخیر و در شرایطی که کشور درگیر مبارزه با کروناست، مورد توجه قرار گرفت قراردادهای کوتاه مدت موسوم به ۸۹ روزه بود. این قرارداد‌های ناعادلانه باعث شد که در استان‌های مختلف گروه‌های مختلف پرستاران دست به اعتراض بزنند و خواستار ساماندهی قرارداد‌های موقت کار در حوزه پرستاری شوند.

ملک فاضلی (نماینده سراوان و مهرستان در مجلس یازدهم) در گفتگو با ایلنا، با بیان اینکه شاید پرستاران را بتوان موثرترین نیروی درمان توصیف کرد، گفت: در نظام آموزشی ما سال‌ها وقت و هزینه صرف شده تا نیروی متخصص تربیت شود تا به کار جامعه بیایند. پرستاران مانند درختان رسیده‌ای هستند که به بار نشسته‌اند، اما میوه آنها را دیگران می‌چینند و نمود آن را در مهاجرت و به کارگیری گروه‌هایی از آنها در کشور‌های دیگر شاهد هستیم.

او ادامه داد: این درست است که چابک‌سازی دولت در سال‌های اخیر پیگیری شده است، اما این چابک‌سازی را نباید در بخش‌های مهمی مانند بخش درمان و آموزش بدون درنظر گرفتن ملاحظات ویژه پیاده کرد، به گونه‌ای که شاهد بروز مشکلاتی باشیم.

این نماینده مجلس از در کنار هم قرار دادن این مباحث اینطور نتیجه گرفت که لازم است از تخصص و مهارت نیروی تربیت شده‌ای مانند پرستاران در راستای رفع مشکلات بهره گرفت و طبیعتا برای این کار لازم است مشکلات معیشتی این قشر رفع شود. برای این کار باید موقعیت شغلی پایداری برای این افراد به وجود آورد.

او ادامه داد: ما شاهد از خودگذشتگی پرستاران در ماه‌های اخیر که کرونا در ایران شایع شد بودیم. این از خودگذشتگی البته محدود به این زمان نیست و آنها همواره ایثار می‌کنند، منتها ایثار آنها که منجر به شهادت تعدادی از این عزیزان شد، در این ماه‌ها بیشتر نمود یافت. شایسته نیست این افراد که نقش مهمی در اجتماع دارند همچنان درگیر مشکل باشند.

فاضلی با اشاره به قرارداد‌های ۸۹ روزه که مورد اعتراض پرستاران است، گفت: وقتی قرارداد ۸۹ روزه با پرستاران بسته می‌شود، یعنی اینکه نیاز به نیروی پرستاری وجود دارد، منتها تلاش دارند این نیاز را با استخدام ناقص رفع کنند.

او تاکید کرد: با تشکیل کمیسیون بهداشت و درمان مجلس موضوعات مختلفی مورد توجه قرار می‌گیرد. در وهله اول کرونا را در کانون توجه قرار می‌دهیم و عملکرد‌ها در این زمینه را بررسی می‌کنیم. پیشگیری اولویت دیگر ماست و در کنار این مسائل، موضوعات اساسی مانند وضعیت کار و معیشت کادر درمانی ازجمله پرستاران نیز مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز