خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز یکشنبه ایلنا می‌خوانید؛

خبر خوش وزیر آموزش و پرورش برای دانشجو معلمان/جزییات آغاز به کار پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی/ پنج هزار میلیارد تومان اسناد خزانه بابت بدهی دولت به تأمین اجتماعی اختصاص یافت/۴۰۰ کارگر کاشی اصفهان، شب عید دشواری در پیش دارند

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۱۵۳

اخباری درباره معلمان، آزمون استخدامی و طلب تامین اجتماعی از مهم‌ترین اخبار منتشر شده در سرویس کارگری ایلنا بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز اخباری درباره معلمان، آزمون استخدامی، طلب تامین اجتماعی، کارگران کاشی اصفهان و استخدام شرکتی پرستاران منتشر شد. در این روز همچنین گزارش‌هایی درباره باشگاه کارآفرینی نوجوانان و تورم ریالی سبد معاش انتشار یافت. امروز همچنین گفت‌و‌گویی با فاطمه ذوالقدر بازتاب یافت.

 خبر خوش وزیر آموزش و پرورش برای دانشجو معلمان

وزیر آموزش‌وپرورش از پرداخت عیدی به دانشجو معلمان خبر داد.

 جزییات آغاز به کار پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: ۳۱هزار نفر از پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی، از ابتدای سال نو شروع به کار می‌کنند.

 پنج هزار میلیارد تومان اسناد خزانه بابت بدهی دولت به تأمین اجتماعی اختصاص یافت

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی از پرداخت صد در صد مطالبات وزارت بهداشت از سازمان تامین اجتماعی ظرف دو هفته آینده خبر داد.

 ۴۰۰ کارگر کاشی اصفهان، شب عید دشواری در پیش دارند

 رضا قربانی (رئیس شورای اسلامی کار کارخانه کاشی اصفهان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با آخرین وضعیت این واحد تولیدی می‌گوید: وضعیت در کاشی اصفهان اصلاً خوب نیست؛ دو سه هفته است مواد اولیه نیامده و تولید در آستانه تعطیلی است.

 بازهم استخدام شرکتی پرستاران؟!

پرستاران می‌گویند وزارت بهداشت نباید برای جذب نیرو از استخدام شرکتی استفاده کند؛ نیروهای جدید باید ثابت و رسمی باشند.

 "باشگاه کارآفرینی نوجوانان" یک ضرورت یا بوروکراسی

ایجاد باشگاه‌های کارآفرینان نوجوان در شرایطی که صد‌ها هزار نفر بیکار هستند، به نظر طرحی با اولویت دست چندم است. با این وجود این باشگاه‌ها راه افتاده‌اند، هر چند نهاد‌های آموزشی مثل آموزش و پرورش به عنوان متولیان آموزش نوجوانان مجری طرح نیستند.

 تورم ریالیِ سبد معاش به دستمزد ۹۹ افزوده شود

هر چقدر هم تقلیل‌گرایانه به موضوع محاسبات سبد نگاه کنند، بدون تردید حداقل ۲ تا ۳ میلیون افزایش در نرخ سبد معاش اتفاق خواهد افتاد و حداقلی‌ترین مطالبه‌ی مزدی این است که این افزایش ریالی (هرچند تومان که باشد) به دستمزد ۹۸ اضافه شود تا میزان تعیین شده برای دستمزد ۹۹، حداقل قادر به حفظ قدرت خرید کارگران باشد.

 ضرورت تامین اعتبار برای پرداخت حقوق معوق کارگران

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی و بحران‌های ناشی از آن گفت: از یکسو نگران تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی هستیم که در صف مقدم مبارزه با تحریم‌ها هستند و از سوی دیگر نگران بیکار شدن کارگرانی که توان تامین هزینه‌های خود و اعضای خانواده را از دستی می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز