خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز یکشنبه ایلنا می‌خوانید؛

تورم بالای ۴۰ درصد رمق زندگی کارگران، معلمان و بازنشستگان را گرفته/تجمع بازنشستگان«مخابرات راه دور شیراز» مقابل استانداری فارس/ پیکر یکی از کولبران پیدا شد/ثبت‌نام آنهایی که تا پای جان برای نان می‌جنگند/دولت باید ماهانه ۳۲۰۰ میلیارد تومان به تامین بپردازد

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۱۰۴

مطالبی درباره بازنشستگان، معلمان و همچنین کولبران مهم‌ترین مطالب منتشر شده در سرویس کارگری ایلنا بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز مطالبی درباره بازنشستگان، معلمان و کولبران منتشر شد. همچنین در این روز گزارشی درباره تامین اجتماعی و مطالبی درباره کارگران بندر امام، مشکلات نورد و لوله اهواز و کارگران شهرداری الوند انتشار یافت.

 تورم بالای ۴۰ درصد رمق زندگی کارگران، معلمان و بازنشستگان را گرفته است

ده تشکل کارگران و بازنشستگان، در بیانیه‌ای مشترک خواستار تعیین دستمزد براساس سبد معیشت خانوار شدند.

 تجمع بازنشستگان«مخابرات راه دور شیراز» مقابل استانداری فارس

بازنشستگان شرکت مخابرات راه دور شیراز صبح امروز (یکشنبه/13 بهمن) مقابل استانداری فارس تجمع کردند.

 پیکر یکی از کولبران پیدا شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان از فوت یک کولبر خبر داد و گفت: عملیات جستجو برای یافتن دو کولبر دیگر آغاز شده است.

 ثبت‌نام آنهایی که تا پای جان برای نان می‌جنگند

آیا تنها با به‌کارگیری یک سامانه که در نهایت چیزی جز بوروکراسی الکترونیکی و فضاسازی مجازی نیست، می‌توان به حذف پدیده کولبری امیدوار بود و انتظار داشت شغلی که هیچ سنخیتی با سیاست‌های اصل سوم قانون اساسی ندارد، روزی دیگر تنها گزینه‌ی در دسترس صدها شهروند غرب کشور نباشد؟! آیا این سامانه که فقط محملی برای ثبت نام مجازی است و لاغیر، می‌تواند مردان و حتی زنانِ کولبر را از بار بر پشت نهادن، معاف کند؟!

 دولت باید ماهانه ۳۲۰۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهد

دولت هنوز نتوانسته در بسیاری موارد به تعهدات خود در قبال تامین اجتماعی عمل کند. با وجود این هر روز اظهاراتی صورت می‌گیرد که اگر عملی شوند تعهدات دولت در قبال تامین اجتماعی را بیشتر می‌کنند.

 کارگران بندر امام از ایجاد تشکل بر اساس مقاوله‌نامه‌های بین‌المللی منع می‌شوند؟

کارگران بندرامام تصمیم دارند طبق ماده ۵۱ قانون اشتغال مناطق آزاد و تجاری تشکل کارگری داشته باشند؛ با این‌حال به آنها گفته شده بر اساس موازین قانون کار عمل کنید.

 پیگیری مشکلات نورد و لوله اهواز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان، گفت: برای فعال نگهداشتن واحدهای تولیدی و صنعتی استان برنامه‌های مدونی در دست اجرا داریم تا با جدیت و احساس مسوولیت هرچه بیشتر بتوانیم این واحدهای تولیدی را از شرایط موجود خارج کنیم.

 کارگران شهرداری الوند ۲ تا ۴ ماه مطالبات مزدی طلبکارند

کارگران شهرداری الوند در استان قزوین از پرداخت نشدن۲تا ۴ ماه طلب مزدی خود خبر می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز