خبرگزاری کار ایران

عیدعلی کریمی مطرح کرد؛

افزایش حقوق کارگران باید بیش از کارمندان باشد

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۱۵۶

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: انتظار داریم شورای عالی کار منافع ملی را در افزایش حقوق جامعه کارگری در نظر بگیرد. افزایش حقوق کارگران باید بیش از مقدار تعیین شده برای کارمندان باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین) با اشاره به اینکه انتظار ما از دولت و شورای عالی کار توجه ویژه به وضعیت معیشتی کارگران در سال آینده است، اظهار داشت: کارگران همچون کارمندان نیستند و مزایای چندانی ندارند. کارمندان بالاخره سبد کالا، بن و وام‌هایی در کنار حقوق ثابت خود دارند که تامین هزینه‌های زندگی را برایشان ساده‌تر می‌کند.

وی افزود: جامعه کارگری چه شاغل و چه بازنشسته از این‌ امتیازات محروم هستند. اکنون که مجلس شورای اسلامی برای افزایش حقوق کارمندان افزایش 400 هزار تومانی به اضافه 10 درصد را در نظر گرفته، انتظار داریم برای جامعه کارگری این مقدار بیشتر هم باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین با بیان اینکه از دست رفتن امنیت شغلی و معیشت کارگران برای کارفرمایان نیز ضررهای زیادی خواهد داشت، گفت: کارفرمایان در جلسات مزدی تهدید می‌کنند که اگر افزایش حقوق زیاد باشد، ما کارگران را اخراج می‌کنیم. قطعا بدانند در این صورت خودشان هم امنیت شغلی در واحدهای صنعتی نخواهند داشت.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار داریم شورای عالی کار منافع ملی را در افزایش حقوق جامعه کارگری در نظر بگیرد. افزایش حقوق کارگران باید بیش از مقدار تعیین شده برای کارمندان باشد. همه دفاعیاتی که از افزایش حقوق کارگران می‌شود برای این است که لااقل در این شرایط سخت کارگران بتوانند زندگی اولیه خود را تامین کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز