خبرگزاری کار ایران

نماینده سراوان در مجلس مطرح کرد؛

کارفرمایان باید کارگران را در سود خود سهیم کنند/ طبقه متوسط نیز توان تامین هزینه‌های زندگی خود را ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۸۰۵

محمدباسط درازهی گفت: همه چیز گران شده و تولیدکنندگان نیز از این گرانی نفع می‌برند بنابراین بهتر است بخشی از سود خود را به دستمزد نیروی کار اختصاص دهند و کاری نکنند که شرایط برای زندگی کارگران مشکل‌آفرین شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباسط درازهی (نماینده سراوان در مجلس شورای اسلامی) تورم سرسام‌آور در کشور را عامل کوچک‌تر شدن سفره کارگران و افزایش قیمت کالاهای اساسی دانسته و اظهار داشت: باید دستمزد کارگران و حقوق کارکنان دولت به همین نسبت افزایش پیدا کند.

وی افزود: تورم و گرانی ارزش پول ملی را کاهش داده و دستمزد کارگران به همین نسبت کاهش یافته است. در این شرایط نه تنها کارگران انگیزه‌ای برای کار کردن ندارند بلکه انگیزه برای زندگی کردن را نیز ندارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، روحیه بالا را بهترین دلیل برای حضور موثر کارگران در محیط کار دانسته و گفت: اینکه انتظار داشته باشیم کارگران دستمزد ناچیز دریافت کنند و قادر به تامین هزینه‌های زندگی نباشند و شرمنده خانواده خود باشند اما بهترین بازدهی را در محیط کار داشته باشند، خوش‌باوری است.

نماینده سراوان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دستمزد یک میلیون تومانی در ماه به هیچ عنوان توجیه منطقی ندارد، گفت: قیمت‌ها به اندازه‌ای بالا رفته که طبقه متوسط نیز توان تامین هزینه‌های زندگی خود را ندارد و این وضعیت نامناسب اقتصادی؛ شرایط را برای کارگران و اقشار پایین جامعه سخت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه دستمزد کمتر از دو میلیون تومان در ماه به هیچ وجه برای کارگران و خانواده آنان پذیرفتنی نیست، گفت: از دولت و کارفرمایان می‌خواهیم حداقل دستمزد را بالای دو میلیون تومان تعیین کنند.

درازهی در پاسخ به اینکه کارفرمایان تاکید دارند که افزایش دستمزد برای آنان سخت است و بنگاه‌های اقتصادی تعطیل می‌شوند، گفت: کدام کالایی را سراغ دارید که قیمت آن ثابت مانده باشد.

نماینده سراوان در مجلس شورای اسلامی به افزایش محصولات ایران خودرو و سایپا اشاره کرده و گفت: این خودروها دو تا سه برابر گران شده بدون آنکه توجیه منطقی داشته باشد. در این شرایط چه اشکالی دارد که بخشی از این درآمد سرسام‌آور را به کارگران بدهند.

وی با اشاره به شش برابر شدن قیمت رب گوجه فرنگی گفت: آیا قیمت گوجه فرنگی شش برابر گران شده که قیمت رب را شش برابر گران کرده‌اند؟

وی از کارفرمایان خواست در تعیین دستمزد رضای خدا را درنظر بگیرند و گفت: همه چیز گران شده و تولیدکنندگان نیز از این گرانی نفع می‌برند بنابراین بهتر است بخشی از سود خود را به دستمزد نیروی کار اختصاص دهند و کاری نکنند که شرایط برای زندگی کارگران مشکل‌آفرین شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز