خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراها:

دائماً برای وزارت کار مسئله‌سازی می‌کنند/نمی‌گذارند کارگران روی مشکلاتشان تمرکز کنند

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۲۳۲

علی خدایی با انتقاد از اعلام وصول شدن طرح استیضاح ربیعی گفت: جریانی پشت پرده وجود دارد که اجازه نمی‌دهد مجموعه وزارت کار و تامین اجتماعی آرامش خاطر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعلام وصول استیضاح علی ربیعی در مجلس و طی نشدن مراحل قانونی این طرح، مورد انتقاد علی خدایی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراها) است. او با انتقاد از تعجیل بسیار در این زمینه می‌گوید: تعجب‌انگیز است که درست یک روز بعد از رای نیاوردن طرح تفکیک وزارت کار، بحث استیضاح وزیر با این تعجیل مطرح می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: به نظر می‌رسد دست‌هایی پشت پرده است که دائماً برای وزارت کار مسئله‌سازی می‌کنند؛ از طرح سوال از وزیر و استیضاح گرفته تا بحث ادغام منابع تامین اجتماعی و تفکیک. انگار نمی‌خواهند اجازه دهند که حتی یک روز این مجموعه آسوده باشد.

خدایی با تاکید بر اینکه قصدم دفاع از عملکرد شخص وزیر نیست و فقط می‌خواهم از جریاناتِ مسئله‌ساز و این دست اتفاقات انتقاد کنم، ادامه داد: شرایطی به وجود می‌آورند که جامعه کارگری و کارفرمایی مجبور شود درگیر حاشیه‌ها شده و از دغدغه‌ها و مشکلات خودش دور شود. شب عید هم که مذاکرات مزدی در پیش بود، همین بحث‌ها را پیش کشیدند و نگذاشتند مذاکرات مزدی با آرامش و تمرکز پیش برود.

وی تاکید می‌کند: طبیعی‌ست وقتی بحث استیضاح یک وزیر پیش می‌آید، کل وزارتخانه تا سطوح پایین درگیر ماجرا می‌شوند و در چنین شرایطی، دنبال کردن مطالبات کارگران از طریق این نهاد سخت می‌شود.

خدایی عقیده دارد که باید رئیس مجلس پاسخگو باشد: آقای لاریجانی باید پاسخ بدهند که در شرایطی که بیشترین مشکلات مردم در بخش اقتصاد است، چرا وزیر کار استیضاح می‌شود؟ چرا بحث استیضاح وزیر اقتصاد که به کمیسیون مربوطه هم ارجاع داده شده، مسکوت می‌ماند و به یکباره بحث استیضاح ربیعی بدون طی کردن مقدماتِ لازم، پیش کشانده می‌شود؟

خدایی می‌افزاید: جامعه‌ی کارگری هوشیارانه عملیات شما حضرات نماینده را رصد می‌کند و در اولین فرصت، تلافی خواهد کرد؟ پشت پرده این مسائل چیست؟ چرا بیش از دو سال است که به وزارتخانه‌ی مرتبط با 42 میلیون نفر اجازه تمرکز روی دغدغه‌های مرتبط را نمی‌دهند؟ چرا منِ نماینده کارگری باید هر روز نگران این باشم که می‌خواهند منابع تامین اجتماعی که حاصل دسترنج دهه‌ها کار و زحمت است، غارت کنند؟

وی در پایان می‌گوید: جامعه‌ی کارگری می‌خواهد بدون مزاحمتِ حاشیه‌ها، روی دغدغه‌های خودش تمرکز داشته باشد؛ اتفاقات و حاشیه‌هایی که تاکنون به وجود  آورده‌اند، غیر از تبعات منفی برای کارگران و کارفرمایان، هیچ نتیجه‌ی دیگری نداشته است. بهتر است خود را بیش از این با  جامعه‌ی عظیم تولید کشور درنیندازند.    

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز