خبرگزاری کار ایران

غیرقانونی بودن پرداخت عیدی کارمندی به کارگران کارگاه‌های دولتی

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۷۳۳

دبیر خانه کارگر پاکدشت گفت: عیدی بسیاری از کارگران مشمول قانون کار که در دستگاهای دولتی مشغول به کارند با فرمول محاسبه حقوق کارمندان دولت پرداخت شده است.

«عوض سلطانی» با تاکید بر اینکه شیوه محاسبه حق عیدی برخی کارگرانی که در دستگاه‌های دولتی مشغول به کار هستند، غیرقانونی است، به خبرنگار ایلنا گفت: تعداد زیادی از کارگران مشمول قانون کار شاغل در ارگان‌های دولتی در پرداخت حق عیدی با فرمول کارگری (حداقل دو برابر دستمزد کارگران) همانند سالهای گذشته کوتاهی کرده‌اند و عیدی آنان را به شیوه کارمندان محاسبه کرده‌اند، این در حالی است که کارگران دولتی از «مزایای کارمندی» بی‌بهره‌اند.

سلطانی با انتقاد از گستردگی معضل بیکاری در کشور، گفت: باوجود آنکه فعالان کارگری و نمایندگان مردم در مجلس و همچنین بسیاری از کارفرمایان از وضعیت به وجود آمده اعلام نارضایتی کرده‌اند، اما متاسفانه هیچ گوش شنوایی وجود ندارد.

او در ادامه گفت: برخلاف قانون مصوب مجلس شورای اسلامی هر سال نزدیک به ۲ میلیون کارگر پیمانکاری تنها به دلیل آنکه دولت کارفرمای اصلی آنها محسوب می‌شود مانند کارمندان عیدی می‌گیرند.

دبیر خانه کارگر پاکدشت با یادآوری اینکه تمامی کارگران در عمل تحت پوشش مقررات کار و تامین اجتماعی هستند، در خاتمه افزود: این برخورد دوگانه با کارگران خلاف مقررات قانون کار است و کارگران می‌توانند برای احقاق حقوق خود به ادارات کار یا دیوان عدالت اداری مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز