خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل موسسه حسابرسی تأمین اجتماعی خبر داد:

بازرسی حدود ۴ هزار شرکت در سه ماه اول سال از بین ۳۲ هزار شرکت بزرگ/ ۴۰درصد از وظایف ما برون‌سپاری شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۹۳۶

سعید حاجی سلطانی گفت: در سه ماهه اول سال توانستیم از بین ۳۲ هزار شرکت حدود سه هزار و ۷۰۰ - ۸۰۰ شرکت را بازرسی کنیم و تلاش داریم این بازرسی را سرعت ببخشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید حاجی سلطانی، مدیرعامل موسسه حسابرسی تأمین اجتماعی، در نشست خبری امروز، چهارشنبه، ۲۱ تیرماه، گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل صندوق‌های بیمه‌ای بحث پایداری منابع و راهبری مصارف است. طبق ماده ۲۸ قانون تامین اجتماعی مهم‌ترین منابع تأمین اجتماعی وصول حق بیمه از کارفرمایان است و باید در این راستا اقداماتی اصلاحی و تحولی با رویکرد تعالی و تحولی و عدالت خواهی صورت بگیرد. برای پایداری منابع باید از طریق پوشش بیمه‌ای و گسترش چتر حمایتی و ایجاد منابع پایدار اقدامات لازم صورت گیرد. 

وی گفت: موضوع پوشش بیمه‌ای و گسترش چتر بیمه‌ای موجب گسترش منابع برای سازمان می‌شود و سازکارهایی برای رسیدن به این وجود دارد که باید به درستی انجام شود. راهبرد مشکل ناترازی صندوق‌ها در همه‌ی ۲۱ صندوق بازنشستگی کشور وجود دارد و همه‌ی آن‌ها اذعان دارند که به دلیلِ پیر شدنِ صندوق‌ها بین ورودی و خروجی ناترازی وجود دارد. 

مدیرعامل موسسه حسابرسی تامین اجتماعی گفت: در سال ۱۳۵۴ که صندوق بیمه‌های اجتماعی تاسیس شد، پیش از انقلاب حدود ۲۰درصد از جمعیت ۳۵ میلیونی کشور مشمول قانونی تأمین اجتماعی بودند و در حال حاضر تقریبا حدود بیش از ۷۰درصد از جمعیت ۸۷ میلیونی کشور تحت پوشش حمایتهای اجتماعی هستند که عمده‌ترین ان صندوق‌های اجتماعی است. 

حاجی سلطانی بیان کرد: تعامل دو سویه بین سازمان و کارفرماها به خصوص کارفرماهای صنایع بزرگ، که اصلی‌ترین مخاطب سازمان در ارتباط با منابع بیمه‌ای هستند، مدنظر سازمان است. ما با ایجاد میز خدمت و تکریم ارباب رجوع و ایجاد کارگروه‌های ویژه برای آن‌ها به دنبال تعامل گسترده با آنها هستیم. حدود۳۲ هزار کارگاه بالای ۵۰ نفر در کشور وجود دارد و از این بین حدود ۹۰درصد آن‌ها با سازمان در ارتباط هستند. 

وی تأکید کرد: خیلی از این کارگاه‌ها به دلیلِ قرار گرفتن در شرایط تحریم، افزایش نرخ ارز، دشواری در تامین مواد اولیه و… دچار مشکلاتی شده‌اند و تلاش بر این است که سازمان به عنوان پشتوانه‌ی امنیتی بیمه‌شده‌ها و کارفرماها بتواند با قوانین و مقررات امور را تسهیل کند و بستر راحت‌تری برای کارفرماها فراهم کند تا بتوانند حق بیمه‌ی خود را پرداخت کنند. 

حاجی سلطانی گفت: بین ۷۵ تا ۸۰ درصد منابع سازمان از طریق وصول حق بیمه است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های سازمان در ارتباط با منابع و احقاق حقوق بیمه‌شده‌ها، بررسی صحت و سقم اشتغال آن‌ها، بازرسی اسناد مربوط به شرکت و مطالبات پرداخت نشده کارفرماها به سازمان، موسسه حسابرسی تامین اجتماعی است که در سال ۷۲ در راستای اجرای ماده ۴۷ تامین اجتماعی تاسیس شده است. 

مدیرعامل موسسه حسابرسی تأمین اجتماعی گفت: بازرسی موضوع ماده ۴۷ در ارتباط با کارگاه‌های بزرگ و سازکار انجام همه‌ی بازرسی‌ها به لحاظ صورت برداری مشکل است؛ مثلا کارگاهی ۱۲۰۰ نیرو دارد و بازرس در یک روز نمی‌تواند صورت برداری کند لذا بازرسی کارگاهی منتفی می‌شود و از طریق بازرسی دفاتر قانونی و رسیدگی به وضعیت و موارد دیگر انجام می‌شود. 

حاجی سلطانی گفت: وظیفه‌ی ما در بخش بازرسی دفاتر قانونی بازرسی بیمه‌ای دفاتر شرکتهاست که بر روی شرکتهایی که شناسه ملی دارند بازرسی انجام می‌شود و یکی از مهم‌ترین مواردی که در دستور کار ماست حرکت در بستر هوش مصنوعی است. بهبود مستمرِ وضعیت انجام بازرسی دفاتر قانونی با نگاهی به جذب حداکثری و دفع حداقلی از جمله وظایف ماست. 

وی ادامه داد: در این مجموعه یک ستاد و سی نمایندگی در سطح کشور داریم که کلیه کارفرمایان و شرکتهایی که مشمول قانون تامین اجتماعی هستند بازرسی می‌شوند. ما بخشی از کار خود را در زمینه‌ی بازرسی برون سپاری کرده‌ایم. تقریبا ۶۰ درصد وظایف از طریق خود موسسه انجام می‌شود و ۴۰ درصد کارها برون سپاری شده است. هدف ما از برون‌سپاری این است که ما بتوانیم هرچه سریع‌تر کارگاه‌ها را بازرسی کنیم که با توجه به اینکه بازرسی کارگاهی در شرکت‌های بزرگ انجام نمی‌شود بتوانیم شرکت‌های بزرگ را رسیدگی کنیم تا مشکلی برای سوابق نیروی کار پیش نیاید. 

حاجی سلطانی گفت: در تهران ۳۳ کارگزاری و ۳۷موسسه با ما در حال همکاری هستیم. ما به دنبال افزایش این تعداد هستیم تا هر چه سریع‌تر به هدف خود برسیم. در شهرستانها هم ۷۸ مجری داریم. در کل ۱۲۰۰ نفر در این مجموعه‌ها شاغل هستند که توانستند ۴۰درصد از ماموریت‌های ما را در بازرسی دفاتر قانونی انجام دهند. 

وی بیان کرد: در سه ماهه اول سال توانستیم از بین ۳۲ هزار شرکت حدود سه هزار و ۷۰۰ - ۸۰۰ شرکت را بازرسی کنیم و تلاش داریم این بازرسی را سرعت ببخشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز