خبرگزاری کار ایران

اعتصاب کارگران نیروگاه برق در انگلیس در اعتراض به‌ عدم افزایش دستمزد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۷۷۴

کارگران شرکت درکس تولیدکننده برق نیروگاهی در انگلیس می‌گویند اعتصابات تا ماه مارس و آوریل امسال (اسفند و فروردین) به صورت هفتگی ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از بی. بی. سی، کارگران بزرگترین نیروگاه برق بریتانیا (شرکت دراکس در شمال یورکشایر) اولین اعتصاب از سری ۹ اعتصابات را به دلیل دستمزد برگزار می‌کنند. 

اتحادیه یونیت متعلق به کارگران بخش انرژی انگلیس گفته است که حدود ۱۸۰ نفر از پرسنل این شرکت پیشنهاد افزایش ۵ درصدی دستمزد را رد کرده‌اند که به گفته آن‌ها این میزان در واقع کاهش حقوق واقعی است و نه افزایش زیرا تورم چیزی حدود سه برابر این مقدار است، اما شرکت گفته است که ارزش این افزایش در واقع ۱۰ درصد است. 

این شرکت همچنین ادعای اتحادیه مبنی بر اینکه این اعتصاب باعث «تعطیلی شرکت درکس» می‌شود را رد کرد. 

کارگران این شرکت می‌گویند اعتصابات تا ماه مارس و آوریل امسال (اسفند و فروردین) به صورت هفتگی ادامه خواهد داشت. 

اتحادیه کارگران این شرکت از افزایش سود شش ماهه درکس از ۵۲ میلیون پوند به ۲۰۰ میلیون پوند در سال قبل خبر داده، و درکس را به «طمع شرکتی» متهم کرده است. به عبارت بهتر تورم باعث افزایش سود درکس شده اما شرکت چیزی به کارگران نمی‌خواهد اضافه کند. 

یک فعال کارگری در نیروگاه شهر سلبی متعلق به شرکت درکس می‌گوید: درکس هر فرصتی را داشته تا به اعضای اتحادیه کارگری با پیشنهادی منصفانه مذاکره کند، اما بارها در انجام این کار شکست خورده است. 

شرکت تهدید کرده که ادعای کارگران زیاده خواهانه بوده و وقت تلف کردن است که به اعتصاب توجه کنیم؛ کارگران تنها دستمزد خود را از دست می‌دهند. شرکت همچنین گفته که باب مذاکره با کارگران را نبسته است. 

زمانی که نیروگاه‌های Drax به طورکامل عملیاتی شود، می‌تواند تا ۱۰ درصد از نیاز برق کل بریتانیا را تولید کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز