خبرگزاری کار ایران

بی.بی.سی گزارش داد:

کارکنان اعتصابی بخش خدمات انگلستان چه مطالباتی از دولت دارند؟ / همه بخش‌ها به اعتصاب پیوسته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۷۳۰

بی.بی.سی در گزارشی مطالبات برخی از این اقشار را طبقه‌بندی و جمع آوری کرده است. براساس این گزارش، اعتصابات همه چیز از خدمات قطار گرفته تا تحویل پستی و مراقبت‌های بیمارستانی را مختل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از بی.بی.سی انگلیسی، کارگران و کارکنان بخش خدمات انگلستان در حوزه حمل و نقل عمومی، بهداشت، آموزش و.. مطالباتی دارند که موجب شده در جریان بحران هزینه‌های زندگی در اروپا به اعتصاب وادار شوند. 

بی.بی.سی در گزارشی مطالبات برخی از این اقشار را طبقه‌بندی و جمع آوری کرده است. براساس این گزارش، اعتصابات، همه چیز از خدمات قطار گرفته تا تحویل پستی و مراقبت‌های بیمارستانی را مختل کرده است. 

خواسته‌های کارگران شامل افزایش دستمزدها برای همگامی با افزایش قیمت‌های عمومی در کلیه مناطق بریتانیا است. 

چه کسانی مجاز به اعتصاب هستند؟ 

اقدامات اعتصابی کارگران در مشاغل مختلف توسط تعدادی از اتحادیه‌های کارگری سازماندهی شده است. بر این اساس، برخی از قوانین - مانند اطلاع‌رسانی سراسری- باید قبل از وقوع اعتصاب رعایت شوند و اتحادیه‌های صنفی در این زمینه پیش از شروع اعتراضات، اطلاعاتی را از مطالبات خود به شبکه دولتی بی.بی.سی انگلستان ارائه دادند که به شرح زیر است: 

معلمان

معلمان بریتانیایی در ماه فوریه و همچنین، در ۱۵ و ۱۶ مارس (اواخر اسفند) در انگلستان و ولز اعتصاب خواهند کرد. برخی مناطق در روزهای دیگر شاهد اعتصابات بیشتر خواهند بود.

در اسکاتلند، ۱۶ روز اقدام در مناطق مختلف در ۱۶ ژانویه آغاز شد. 

اکثر معلمان مدارس دولتی در انگلستان و ولز در سال گذشته ۲.۵ درصد افزایش دستمزد داشتند. اتحادیه‌ها می‌گویند این کاهش حقوق است زیرا تورم بیش از ۱۰ درصد است. در اسکاتلند، معلمان افزایش ۵ درصدی را رد کردند و خواهان افزایش مطابق تورم شدند. 

دولت می‌گوید که در تلاش است با تورم مقابله کند و اعتصابات کارکنان بخش خدمات انگلستان «عمیقاً ناامیدکننده» است. 

کارکنان اورژانس‌ها و آمبولانس

کارکنان اورژانس‌ها و آمبولانس‌های بریتانیا طی چند روز در ماه میلادی گذشته در انگلستان، ولز و ایرلند شمالی دست به اعتصاب زدند. روزها بین خدمات آمبولانس متفاوت است. کارگران آمبولانس ادعای حقوقی را اعلام نکرده‌اند اما خواهان افزایش بیش از تورم هستند زیرا حقوق آن‌ها در سال‌های قبل که نرخ تورم پایین‌تر بوده نیز افزایش نیافته است. 

دولت می‌گوید افزایش دستمزد توسط نهادهای مستقل بررسی حقوق تصمیم‌گیری می‌شود و افزایش دستمزدها غیرقابل تحمل است. 

پرستاران

کالج سلطنتی پرستاری در ۶ و ۷ ژانویه (اوایل ماه آینده) در انگلستان اعتصاب می‌کند. این کشور خواهان افزایش ۵ درصدی بالاتر از تورم است، اما نشان داده است که ممکن است در نیمه راه با دولت روبرو شود. دولت انگلیس می‌گوید پاداش سالانه امسال -با افزایش متوسط ۴.۷۵ درصدی- مطابق با توصیه نهاد بررسی‌کننده پرداخت‌ها است. نماینده کارکنان بخش پرستاری اما می‌گوید مطالبات پرداختی غیرقابل اتکا برای زندگی معمولی است. در اسکاتلند، اعتصابات به حالت تعلیق درآمده تا امکان گفتگو در مورد پیشنهاد دستمزد پرستاران در سال ۲۰۲۳ فراهم شود. 

فیزیوتراپیست‌ها

کارکنان فیزیوتراپی (NHS) در سراسر انگلستان در ۲۶ ژانویه تا ۹ فوریه (از اواخر بهمن‌ماه) اعتصاب خواهند کرد. در اعتصاب روز پنجشنبه (ششم بهمن) ۴۲۰۰ کارمند در ۳۰ موسسه شرکت خواهند کرد. ۳۲ موسسه دیگر تحت تأثیر اعتصاب دوم قرار خواهند گرفت. کارکنان فیزیوتراپی نیز در ۷ فوریه یعنی اواخر بهمن‌ماه در ولز اعتصاب خواهند کرد. این کارکنان در اسکاتلند پیشنهاد دستمزد بهبود یافته را پذیرفتند. انجمن منشور فیزیوتراپی نیز می‌گوید که به دنبال افزایش دستمزد بالاتر از تورم است. 

ماماهای بریتانیایی

اعضای کالج سلطنتی ماماها در بریتانیا (RCM) اعلام کرده که در اسکاتلند و ولز از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۴ بعد از ظهر به وقت انگلستان آن هم در روز ۷ فوریه از آمدن به سر کار اجتناب می‌کنند. انجمن RCM گفته است این اقدام بر خدمات زنان در حال زایمان یا نیازمند مراقبت‌های اضطراری تأثیری نخواهد گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز