خبرگزاری کار ایران

شبکه حمل و نقل فرانسه، پرتغال، ایتالیا و انگلستان در آستانه اعتصاب کامل کارکنان و کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۴۲۰

اعتصابات گسترده حمل و نقلی در اروپا قرار است تا انتهای زمستان سال ۲۰۲۳ برگزار شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از یورونیوز، پس از اختلالات گسترده کریسمس ناشی از اعتصابات کارکنان بخش حمل و نقل، اقدامات برای سازماندهی اعتصاب قرار است امسال در سراسر اروپا تا قبل از پایان زمستان انجام شود. 

بنابر این گزارش، از آنجا که بحران هزینه‌های زندگی و تورم دو رقمی در اروپا همچنان در حال افزایش است، بسیاری در حال انجام اقداماتی برای پرداخت حقوق متناسب با هزینه‌ها و بهبود شرایط کاری پس از کرونا هستند. 

در تمام اعتصابات حمل و نقلی در اروپا که قرار است تا انتهای زمستان سال ۲۰۲۳ انجام شود. اتحادیه‌های فرانسه «حمل و نقل صفر» را هدف نهایی اعتصاب خود قرار داده و می‌خواهند شبکه‌های حمل و نقل عمومی بین شهری را قفل کنند. 

الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه اخیراً اعلام کرده است که مردم فرانسه قبل از بازنشستگی باید دو سال بیشتر کار کنند، یعنی حداقل تا سن ۶۴ سالگی سن بازنشستگی افزایش می‌یابد که اعتراضات میلیونی کارگران و بازنشستگان و روشنفکران فرانسوی کارکنان بخش حمل و نقل این کشور را نیز جسور ساخته است. 

لایحه اصلاحات بازنشستگی در ۲۳ ژانویه به وزرا ارائه می‌شود و ممکن است در این روز اختلال بیشتری در شبکه حمل و نقل به دلیل اعتصابات ایجاد شود، اگرچه اتحادیه‌ها هنوز قصد خود را تأیید نکرده‌اند. 

اتحادیه CGT-RATP که نماینده کارگران حمل‌ونقل در پاریس است، می‌گوید هدف آن رسیدن به وضعیت و نقطه «حمل و نقل صفر» است. 

اتحادیه CGT یا همان کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه همچنین از کارکنان پالایشگاه و سایر کارکنان بخش بنزین خواسته است تا در ۲۶ ژانویه به مدت ۴۸ ساعت و در ۶ فوریه ۴۸ ساعت اعتصاب کنند. اعتصابات مشابه در سال ۲۰۲۲ باعث شد که پمپ بنزین‌ها خشک شوند و رانندگان ساعت‌ها منتظر بمانند تا خودروهای خود را پر کنند. 

اعتصاب راه آهن و حمل و نقل عمومی در ایتالیا نیز از رویدادهای عجیب این روزهای اروپای غربی و جنوبی است. 

بیشتر اعتصاب‌هایی که در ژانویه امسال در ایتالیا برگزار می‌شود، محلی و بر سر مسائل صنفی داخلی واحدها هستند و انتظار نمی‌رود که اختلال بزرگی ایجاد کنند. آن‌ها شامل اعتصاب کارکنان اپراتور اصلی قطار ایتالیایی Trenitalia در طول ماه هستند. می‌توان تاریخ‌های اقدام به اعتصاب را در وب سایت وزارت حمل و نقل ایتالیا به همراه اطلاعیه‌های اعتراضی این وزارت دید. 

برای کسانی که قصد رانندگی دارند، شایان ذکر است که پمپ بنزین‌های ایتالیا در اعتراض به پیشنهاداتی مبنی بر مقصر افزایش قیمت‌ها در تاریخ ۲۵ تا ۲۶ ژانویه (آخر این هفته) اعتصاب خواهند کرد. اکثر پمپ بنزین‌ها، به ویژه پمپ بنزین‌ها در بزرگراه‌ها، احتمالاً به مدت ۴۸ ساعت بسته خواهند بود. 

اعتصاب کارکنان TAP در پرتغال نیز توسط رسانه‌های کارگری این کشور خبررسانی شده است. خدمه کابین هواپیمای TAP پرتغال در پایان ژانویه به مدت هفت روز اعتصاب خواهند کرد. خروج از ۲۵ تا ۳۱ ژانویه پس از اقدام صنعتی در ماه دسامبر انجام می‌شود که باعث لغو صدها پرواز خواهد شد و هزاران مسافر را تحت تأثیر قرار داد. 

پرتغالی‌ها به دنبال تبدیل وضعیت قراردادی به ثابت در توافق خود با دولت هستند. قانون پرتغال این است که برخی از پروازهای محافظت شده همچنان باید در طول اعتصابات مانند پروازهای آزور و مادیرا که برای جوامع مهاجر حیاتی هستند، به هر نحو ممکن انجام شود. کارکنان این شرکت هواپیمایی دولتی خواستار دستمزد بیشتر و شرایط کاری بهتر پس از بحران کرونا هستند. 

 ۱۰۰ هزار نفر از کارکنان صنعت حمل و نقل در انگلیس نیز قرار است به اعتصابات بپیوندند. 

حدود ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای حوزه فرودگاه‌ها و قطارهای انگلیس در ۱ فوریه در بریتانیا دست به اعتصاب می‌زنند تا هم شبکه داخل شهری و هم شبکه بین کشوری و بین شهری درگیر اعتصابات شوند. این شامل کارگران گمرک و باراندازهای بندری انگلستان نیز می‌شود که در طول تعطیلات کریسمس از اعتصاب خود به منظور آزار ندیدن مردم در تعطیلات عید دست کشیدند. 

اعتصابات قبلی شامل کارگران نیروی مرزی در فرودگاه‌های هیترو، گاتویک، منچستر، گلاسکو کاردیف و بیرمنگام و همچنین بندر نیوهون در شرق ساسکس بود. اما این اقدام در ماه فوریه می‌تواند شامل همه کارکنان از جمله کارکنان بندر دوور انگلیس شود که از بنادر مهم تجاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز