خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران شهرداری زنجان برای افزایش سقف اضافه‌کاری‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۱۹۶

کارگران شهرداری زنجان، خواستار افزایش سقف اضافه‌کاری برای افزایش میزان حقوق خود شدند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حدود ۷۰۰ کارگر مجموعه شهرداری زنجان خواستار افزایش سقف اضافه‌کاری برای افزایش میزان حقوق خود از شهرداری هستند.

یکی از این کارگران گفت: بخش عمده‌ی از مطالبات ما به افزایش عادلانه حقوق و مزایای دریافتی بازمی‌گردد؛ به گونه‌ای که میزان دریافتی یک کارگر ساده با معیشت او همخوانی ندارد.

به گفته وی؛ سال پیش شهرداری زنجان برای ترمیم حقوق کارکنان بخش اداری از سقف اضافه کاری کارگران شهرداری کم کرد و به اضافه کاری‌های کارکنان اداری افزود. با توجه به اینکه در سال جاری حقوق کارکنان اداری دوبار افزایش پیدا کرده و فاصله دریافتی آنها به نسبت کارگران بسیار بالا رفته است، انتظار داریم شهرداری زنجان سقف اضافه کاری و تعطیل کاری‌های کارگران را به قبل بازگرداند.

او با ذکر مثالی گفت: به عنوان نمونه کارگری که بالای ۲۰ سال سابقه کار در شهرداری را دارد هر ماه با دو روز تعطیل کاری و حداکثر ۱۰۰ ساعت اضافه کار حدود ۱۰ میلیون تومان دریافتی دارد. این در حالیست که در سال جاری سقف اضافه‌کاری‌ها کارکنان اداری از ۶۰ ساعت به ۲۰۰ ساعت رسیده و دریافتی آن‌ها از حداکثر ۷ میلیون تومان به ۱۵ حداقل میلیون تومان رسیده است.

این کارگر با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات ما عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل است که طبق قانون باید برای کارگاه‌های بالای صد نفر اجرایی شود، افزود: شهرداری حدود یک سال است از بالا بردن سقف اضافه کاری، تعطیل کاری‌ و حق شیفت‌ خودداری می‌کند.

وی با بیان اینکه حقوق دریافتی ما مخارج زندگی را تامین نمی‌کند، افزود: با کاهش اضافه‌کاری‌ها و تعطیل کاری‌ها و برخی دیگر از مزایا‌های قانونی دیگر، برای تامین مخارج دچار مشکل شده‌ایم.

به گفته وی؛ کارگران امیدوارند مدیران شهری زنجان به مطالبات آن‌ها توجه کرده و پاسخی درخور ارائه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز