خبرگزاری کار ایران

شهرداری زنجان از اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل خوداری می‌کند/ درخواست کارگران برای اجرای ماده ۵۰ قانون کار

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۶۸۳

کارگران شهرداری زنجان می‌گویند علارغم درستور کتبی مدیر کل کار استان زنجان هنوز شهرداری از اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل بیش از هزار کارگرفضای سبز وخدماتی خوداری می‌کند.

کارگران شهرداری زنجان در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: سال گذشته به دنبال درخواست کارگران فضای سبز و خدماتی شهرداری زنجان مبنی بر لزوم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای افزایش دستمزدهایشان، محمدرضا یوسفی (مدیرکل کار استان زنجان) با ارسال نامه‌ای از شهردار زنجان خواست طبق قانون کار برای افزایش دستمزد کارگران شهرداری، طرح طبقه‌بندی مشاغل را در این واحد خدمات شهری اجرا کند.

او با بیان اینکه طبق دستور مدیرکل کار، شهرداری زنجان موطف شده بود از فروردین ماه طرح طبقه‌بندی مشاغل را برای همه کارگران خدماتی و فضای سبز اجرا کند، افزود: در حال حاضر بیش از سه ماه از نامه‌ی مدیرکل کار می‌گذرد اما شهرداری هنوز هیچ اقدامی برای انجام آن نمی‌کند.

کارگران شهرداری زنجان با بیان اینکه چرا اجرای چنین طرح‌هایی دلبخواهی است و ما باید از مزایای چنین طرحی که در قانون هم به اجرای آن تاکید شده است محروم باشیم، افزودند: وقتی دستمزدها آن‌چنان پایین است که با حداقل دستمزد به اضافه‌ی مزایای مزدی نمی‌توان حتی یک سوم هزینه‌های ماهانه‌ی زندگی را تامین کرد، تنها امید  ما کارگران؛ شمول قانون کار به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل است. بنابراین یگانه راهکاری قانونی که می‌تواند برای ما کارگران امکان تحرک طبقاتی و پیشرفت جایگاه شغلی را  فراهم کند، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل است.

طبق اظهارات آنها؛ بر اساس ماده ۵۰ قانون کار اگر کارفرما اقدام به اجرای این طرح نکند، اداره کار می‌تواند طرح را تهیه و اجرا کند ضمن اینکه کارفرما مکلف به پرداخت جریمه و مابه‌التفاوت مزد ناشی از اجرای طرح، به همه کارگران است.

کارگران شهرداری زنجان با بیان اینکه اجرای طرح طبقه‌بندی، یک حق مسلم قانونی است، در پایان گفتند: ما کارگران، صرفاً به دنبال حقوق قانونی‌خود هستیم و چیزی فراتر از حقوق قانونی نمی‌خواهیم لذا درخواست می‌کنیم هم اداره کل کار و هم شهرداری زنجان هرچه سریع‌تر این موضوع را پیگیری کنند تا مشکلات معیشتی این قشر زحمتکش حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز