خبرگزاری کار ایران

قرارداد ۹۰۰ کارگر خدماتی و فضای سبز شهرداری زنجان تغییر کرد/ عقد قرارداد یکساله به‌جای موقت

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۷۵۰

منابع کارگری در شهر زنجان از عقد قرارداد مستقیم و یکساله حدود ۹۰۰ نفر از کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری این شهر خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری گفتند: به دنبال پیگیری‌های مکرر تعدادی از کارگران فضای سبز و خدماتی شهرداری زنجان مبنی بر لزوم رعایت قانون در عقد قرارداد دائمی کار با کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری زنجان که ده سال با قرارداد فصلی مشغول کارند، خوشبختانه اخیرا این مطالبه به حق آنها با عقد قرارداد مستقیم یکساله همه کارگران تا حدودی محقق شد.

یکی از کارگران شهرداری گفت: حدود ده سال بود که شمار زیادی کارگران فضای سبز و خدماتی شهرداری زنجان به سبب قراردادهای موقت فاقد امنیت شغلی بودند که با پیگیری و حمایت مسئولان اداره کل کار از دو روز پیش همه قراردادهای موقت حدود ۹۰۰ کارگر از تاریخ اول فروردین ماه به یکساله تغییر کرد.

او با بیان اینکه همه کارگران بدنبال عقد قرارداد دائمی هستند تا امنیت شغلی داشته باشند، افزود: یک کارگر قرارداد مستقیم، خیالش بابت امنیت شغلی و پرداخت دستمزد و مزایای مزدی، راحت‌تر است؛ وقتی کار در شهرداری «دائمی» است، کارگران نه تنها باید قرارداد مستقیم شوند، بلکه باید با آن‌ها قرارداد دائم منعقد شود.

این کارگر در ادامه اضافه کرد: شهرداری زنجان چهار منطقه شهری برای ارائه خدمات دارد که از مجموع حدود ۹۰۰ کارگر، ۵۰۰ نفر در بخش خدمات و ۴۰۰ نفر در بخش فضای سبز مشغول کارند که از این اقدام شهرداری رضایت داشته و خرسند هستند.

به گفته وی؛ حدود ۱۴۰ کارگر دیگر نیز به صورت قراردادهای فصلی تحت مسئولیت پیمانکار در شهرداری مشغول کار بودند که از قرار معلوم قراردادهای شمار زیادی از این کارگران با پیمانکاری به صورت دائمی شده است.

این کارگر با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کارکنان و کارگران بحث امنیت شغلی است، خاطرنشان کرد: به دلیل خدمات متنوع و گسترده شهرداری‌ها احکام کارگزینی کارکنان و پرداختی‌ها متناقض و نامتعارف بوده و به همین دلیل بحث ساماندهی و تبدیل وضعیت نیروهای این شهرداری در آخرین جلسه‌ای که در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه در شهرداری زنجان برگزار شد، در دستور کار قرار گرفت.

او گفت: همزمان موضوع طرح طبقه بندی مشاغل کارگران شهرداری را در دست پیگیری داریم که از سالها پیش اجرا شده اما نیاز به بازنگری دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز