خبرگزاری کار ایران

دستور استاندار برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگران شهرداری زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۵۵۳

کارگران شهرداری زنجان خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هزار و ۵۰۰ کارگر خدماتی و فضای سبز شهرداری زنجان از سال ۹۵ به دنبال اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل خود هستند و در این خصوص پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌های زیادی انجام داده‌اند که آخرین آنها نامه‌ای‌ست که از سوی معاون توسعه مدیریت و مدیرکل دفتر بازرسی وزارت کار به مدیرکل اداره کار استان زنجان صادر شده است. گرچه با مخالفت مدیریت شهرداری، امکان بهره‌مندی از این قانون هنوز وجود ندارد.

 یکی از کارگران شهرداری زنجان با بیان اینکه در دیدار اخیر یکی از نمایندگان کارگری شهرداری با استاندار زنجان که به مناسبت روز کارگر انجام شد، وی برای بهبود وضعیت معیشتی کارگران به درخواست کارگران در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل نظر مثبت داده و بلافاصله به ارگان‌های مربوطه و اداره کل کار دستور پیگیری داد.

او با بیان اینکه پیش‌تر محمدرضا یوسفی (مدیرکل کار استان زنجان) با درخواست کارگران شهرداری زنجان موافقت و نامه‌ای نیز به شهردار برای اجرای این طرح ارسال کرده است، گفت: طبق قانون کار برای افزایش دستمزد کارگران شهرداری طرح طبقه‌بندی مشاغل باید اجرا شود که با بی‌توجهی مسئولان شهری زنجان هنوز مسکوت مانده است.

این کارگر گفت: ما خواستار اجرای دقیق و عادلانه طرح طبقه‌بندی مشاغل خود هستیم؛ طرحی که هم اکنون سالهاست در انتظار اجرای آن هستیم.

به گفته وی؛ اجرای طبقه‌بندی مشاغل موجب افزایش انگیزه کار، واقعی شدن حقوق نیروهای کار و جلوگیری از تضییع حقوق کارگران می‌شود؛ از این رو طرح طبقه‌بندی مشاغل باید در تمام کارگاه‌ها و مجموعه‌های مشمول قانون کار که بالای ۵۰ نفر نیروی کار دارند، عملیاتی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز