خبرگزاری کار ایران

سازمان جهانی کار خواستار آزادی رهبران بازداشتی اتحادیه‌های کارگری بلاروس شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۰۰۵

گای رایدر، مدیر کل سازمان جهانی کار، نگرانی عمیق خود را نسبت به گزارش‌های مربوط به دستگیری رهبران اتحادیه‌های کارگری در بلاروس ابراز کرده و خواستار توقف ارعاب کسانی شده است که به طور مسالمت‌آمیز از آزادی انجمن‌های خود در این کشور استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خبری سازمان جهانی کار، اخیرا بیش از ده‌ها تن از رهبران اتحادیه‌های کارگری بلاروس دستگیر و منازل و دفاتر آن‌ها بازرسی شده‌اند. 

گای رایدر (مدیرکل سازمان جهانی کار) نگرانی عمیق خود را نسبت به گزارش‌های مربوط به دستگیری رهبران اتحادیه‌های کارگری در بلاروس ابراز کرده و خواستار توقف ارعاب کسانی شده است که به طور مسالمت‌آمیز از آزادی انجمن‌های خود در این کشور استفاده می‌کنند. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که این دستگیری‌ها زمانی انجام شده که مقامات کمیته امنیت دولتی بلاروس دفاتر اتحادیه‌های کارگری و خانه رهبران آن‌ها را تفتیش کرده و رایانه‌ها، اسناد شخصی، پاسپورت‌ها، پرچم‌های اتحادیه، اعلامیه‌ها و سایر اقلام را ضبط کرده‌اند. 

افرادی که دستگیر شده‌اند عبارتند از: الکساندر یاروشوک، رئیس کنگره اتحادیه‌های کارگری دمکراتیک بلاروس (BKDP)، و همچنین معاون کنفدراسیون بین المللی اتحادیه‌های کارگری (ITUC) و از اعضای هیئت نمایندگی بلاروس در سازمان جهانی کار ILO، سیارهی آنتوسویچ، نایب رئیس همان اتحادیه BKDP؛ اولگ پودولینسکی، دبیر بین المللی اتحادیه کارگران بلاروس BKDP، و خانم النا یسکووا وکیل اتحادیه‌ها. 

طبق این گزارش؛ میکولا شاراخ، رئیس اتحادیه آزاد کارگران بلاروس نیز در راه دادگاه دستگیر شده است. گزارش‌ها حاکی از دستگیری بیش از ده‌ها تن از رهبران اتحادیه‌های کارگری در این کشور نیز هست. 

سازمان جهانی کار در بیانیه‌های خود اعلام کرده است که دستگیری رهبران اتحادیه‌های کارگری به دلیل استفاده از حق مشروع خود برای آزادی تشکل، نقض شدید اصول آزادی انجمن است. 

حقوق اتحادیه‌های کارگری در غیاب احترام کامل به آن دسته از آزادی‌های مدنی که در اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی آمده است، این روزها بیش از پیش نقض می‌شود. نقض این آزادی‌ها و حقوق شامل مواردی چون دستگیری و بازداشت خودسرانه، آزادی عقیده و بیان، آزادی اجتماعات، حق محاکمه عادلانه و حق حمایت از اموال اتحادیه نیز می‌شود. 

مدیرکل سازمان جهانی کار از مقامات مسئول بلاروس درخواست کرده که سریعاً رهبران اتحادیه‌های کارگری و سایر افراد بازداشت‌شده را آزاد کنند و تمام اقدامات لازم را اتخاذ کنند تا اطمینان حاصل شود که آن‌ها می‌توانند فعالیت‌های اتحادیه‌های کارگری خود را در فضایی عاری از خشونت، ارعاب یا هر نوع از تهدید انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز