خبرگزاری کار ایران

محمد عطاردیان:

مصوبه دستمزدی شورای عالی کار قانونی است/ کانون عالی کارفرمایی بیشتر از هزار عضو دارد / انتخابات اتاق بازرگانی را قبول نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۳۹۲

رئیس هیئت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی توضیح داد: تصمیم شورای سه جانبه عالی کار دارای سه طرف است و سه امضا باید پای دستمزد انجام شود لذا تصمیمات این شورا کاملا قانونی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در هفته‌های اخیر برخی کارفرمایان با انتقاد از تصمیم شورای سه جانبه عالی کار، به افزایش دستمزد کارگران اعتراض کرده و در اظهارنظرهای خود از امضای دولت و نماینده کارفرمایی ابراز نارضایتی کرده‌اند. این واکنش این پرسش را ایجاد می‌کند که آیا کارفرمایان اساسا نمایندگان کارفرمایی در شورای عالی کار را به رسمیت می‌شناسند؟

محمد عطاردیان (رئیس هیئت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی) در پاسخ به این سوال توضیح داد: کلیه نمایندگان طرف کارفرمایی در شورای عالی کار توسط انتخابات هیئت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی انتخاب می‌شوند. در حقیقت نهاد کانون عالی کارفرمایی طرف اصلی این مذاکرات است.

وی در پاسخ به این سوال که «خود این نهاد در چه سازوکاری انتخاب و تشکیل می‌شود؟» ادامه داد: ما شیوه تشکیل و انتخابات تشکل‌های کارفرمایی خاصی چون اتاق بازرگانی را قبول نداریم. در مقابل خود ما در کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی بیش از ۱۰۰۰ انجمن صنفی کارفرمایی در اقصی نقاط کشور عضو داریم و در انتخابات اخیر داخل کانون که خود بنده عضو مجمع آن بودم، بیش از ۹۳۰ رای اخذ شد؛ این درحالی است که در انتخابات‌های دیگر تشکل‌های کارفرمایی مدعی اساسا چنین میزانی از مشارکت و دربرگیری وجود ندارد.

این فعال صنفی کارفرمایی با دفاع از قانونی بودن تصمیم شورای سه جانبه عالی کار در تصویب حداقل دستمزد در سال‌های اخیر گفت: این شورا دارای سه طرف است و سه امضا باید پای دستمزد انجام شود. یکی از امضاکنندگان خود طرف دولت است که این دولت خود یک کارفرمای بزرگ و ذی‌نفع است و دو امضای دیگر برای طرف کارفرمایی و کارگری است، لذا تصمیمات این شورا کاملا قانونی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز