خبرگزاری کار ایران

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان خبرداد؛

جمع‌آوری ۷۳ نفر در قالب طرح جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر همدان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۱۴۰

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان از جمع آوری ۷۳ نفر در قالب طرح جمع آوری متکدی از سطح شهر همدان طی امسال خبر داد و گفت: بیشتر این افراد را آقایان تشکیل داده و غالباً بی سرپناه بودند و به گرمخانه فرستاده شدند.

به گزارش ایلنا از همدان، مرتضی رضایی افزود: از این تعداد، ۱۶ نفر به عنوان متکدی شناسایی شدند که یک نفر آنها زن بود، ۲۱ نفر با دستور قضایی به سازمان ها معرفی شدند، یک مورد تحویل خانواده، یک نفر تحویل کمیته امداد و یک مورد به بهزیستی ارجاع شد.

وی با بیان اینکه بیشتر افراد جمع آوری شده بومی هستند و حضور غیربومی ها به صورت مقطعی در سطح شهر قابل رؤیت است، خاطرنشان کرد: شناسایی و جمع آوری متکدیان از طریق گزارش های مردمی با سامانه ۱۳۷ و گشت زنی نیروها انجام می‌گیرد.

رضایی مطرح کرد: افراد کم سن و سالی که دفعه اولشان باشد، با خانواده‌های‌شان تماس گرفته و تحویل می‌شوند، تعدادی از افراد که به عنوان کودک کار و دارای معلولیت بوده، تحویل بهزیستی داده تا با بررسی شرایط تحت پوشش قرار گیرند، یکسری از افراد که همسر نداشته و سرپرست خانوار بوده و دارای شرایط باشند تحت پوشش کمیته امداد می‌روند.

وی با بیان اینکه یکسری از افراد حرفه‌ای و سابقه دار هستند و به صورت شبکه‌ای کار می‌کنند که با دستور قضایی تحویل نیروی انتظامی می‌شوند، اظهار کرد: خوشبختانه متکدی حرفه‌ای در سطح شهر همدان کم داریم و اگر متکدی را می‌بینیم نیازمند واقعی است و تصور می‌کند از این طریق می‌تواند درآمدزایی داشته باشد اما توسط نیروهای شهرداری جمع آوری می‌شوند و از خانواده‌های شان تعهد گرفته می‌شود که دیگر این کار را انجام ندهند.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان با اذعان به اینکه همدان در کشور جزو شهرهای پاک در زمینه تکدی‌گری است، تصریح کرد: می طلبد هماهنگی سازمان ها برای پاکسازی کامل چهره شهر از وجود این افراد بیشتر شود. در حال حاضر ما یک دستگاه مینی‌بوس به همراه ماشین آلات مناطق را به همراه ۱۲ نیرو در اختیار داریم که ضمن کار در گرمخانه، در سطح شهر هم گشت زنی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه متکدیان بی سرپناه را به گرمخانه انتقال می دهیم تا از خدمات این مرکز استفاده کنند، یادآور شد: تقریباً بین ۷۰ تا ۸۰ نفر به صورت ثابت در گرمخانه همدان حضور دارند و در تمام فصول مراجعه می کنند.

سرهنگ مهدی نجفی، فرمانده انتظامی شهرستان همدان نیز درباره اینکه آیا پلیس در زمینه جمع آوری و ساماندهی متکدیان وظیفه‌مند است یا خیر؟ توضیح داد: ما هیچ وظیفه‌ای در این زمینه نداریم، جمع آوری متکدیان با شهرداری است به طوریکه آنها با تشکیل تیم ویژه و داشتن مینی‌بوس اقدام به جمع آوری این افراد از سطح شهر می‌کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز