خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران تأکید کرد:

ضرورت ایجاد پالایشگاه شیر مورد توافق با شرکت کاله/ثبت نام بیش از 3 هزار و 600 متقاضی اشتغال در سایت کا رآ

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۰۱۸

استاندار مازندران از :ثبت نام بیش از 3 هزار و 600 متقاضی اشتغال در سایت کا رآ خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری،محمد اسلامی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به این که برنامه‌های محوری اقتصاد مقاومتی سال 97 مازندران در 12 بخش و یک فرابخش تدوین شده است، اظهار داشت: هر یک از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به عنوان معین اقتصاد مقاومتی شهرستان‌ها انتخاب می‌شوند و عملکرد آن‌ها در این راستا بصورت ماهانه مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: این سند محوری بایدتحولی کارکردی به عنوان محرک اقتصادی استان در فعالیت دستگاه‌های اجرایی به وجود آورد و هماهنگی و تعامل را افزایش دهد.

استاندار مازندران سهم مازندران از بسته اشتغال در سال 96 را بالغ بر 1100 میلیارد تومان اعلام کرد و با بیان این که این رقم در سال 97 چند برابر خواهد شد، افزود: سه هزار و 670 متقاضی تاکنون برای برخورداری از تسهیلات اشتغال روستایی در سایت کارآ ثبت نام کرده‌اند که مسایل آن‌ها در کمیته‌ها بررسی شده است.

وی با اشاره به این که ایجاد اشتغال باید با ظرفیت‌ها، نیازمندها و استعدادهای جمعیت و سرزمین متناسب باشد، گفت: از 3670 متقاضی اشتغال در سایت کارآ، بالغ بر 1487 تقاضا مربوط به ایجاد دامداری و تولید شیر است و می‌طلبد تا در راستای ایجاد پالایشگاه شیر مورد توافق با شرکت کاله اهتمام جدی صورت گیرد.

اسلامی بهره برداری از قابلیت اسکله نفتی نکا و خطوط لوله انتقال شمال و توسعه ظرفیت نیروگاه برق برای ارتقا توان تولید تا 1000 مگاوات را از محرک های بخش انرژی در برنامه سال اقتصاد مقاومتی سال 97 برشمرد.

وی بر تأمین مصارف صنعتی و صنایع سلولوزی از طریق توسعه زراعت چوب تأکید کرد.

رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خواست تا صادرات خاویار استان در سال 1400، پایان برنامه ششم، به پنج هزار تن برسد.

او‌خاطر نشان ساخت: 38 شهر از 58 شهر مازندران از بافت فرسوده برخوردارند که باید احیا و بازسازی شود.

استاندار به افتتاح سامانه روستا کالا به عنوان یک امکان مطلوب کسب و کار برای جویندگان کار اشاره نمود و گفت: «این سامانه، دسترسی آسان به بازار و فروش آسان‌تر کالا و حذف واسطه‌ها را فراهم می‌کند.

مقام عالی دولت در مازندران در این جلسه اعلام کرد که خرید تضمینی برنج پرمحصول طارم و هاشمی در مراکز خرید نکا، بابل و فریدونکنار آغاز شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز