خبرگزاری کار ایران

مدیر کل شیلات مازندران خبرداد:

تولید ۳۸۲ کیلوگرم خاویار پرورشی در استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۹۱

پرورش ماهیان خاویاری به منظور تولید خاویار پرورشی می‌تواند میزان فشار صید بر ذخایر طبیعی را کاهش دهد.

مدیر کل شیلات مازندران گفت: استراتژی ما به صید ماهیان خاویاری نگاه حفاظتی وحمایتی به‌منظور تأمین مولدین مورد نیاز است.

به گزارش ایلنا از ساری، حسن حبیب‌نژاد اظهار داشت: باتوجه به ممنوعیت تجارت خاویار دریای خزر به دلیل کاهش شدیدذخایرطبیعی این ماهیان، صید ماهیان خاویاری صرفاً جهت تامین مولد مراکز تکثیر و بازسازی ذخایر و امکان تکثیر نیمه مصنوعی انجام می‌شود.

حبیب‌نژاد افزود: پرورش ماهیان خاویاری به منظور تولید خاویار پرورشی می‌تواند میزان فشار صید بر ذخایر طبیعی را کاهش داده و میزان گوشت و خاویار مورد نیاز داخل کشور و حتی بازارهای جهانی از طریق صادرات را تامین کند، ضمن اینکه اشتغال همراه با کسب درآمدهای ارزی را به دنبال دارد، مهم‌تر اینکه جایگاه و شهرت خاویاری ایران در بازارهای جهانی حفظ خواهد شد.

وی اذعان داشت: در راستای پرورش ماهیان خاویاری پروژه‌های بسیار موفقی در طول سال‌های اخیر اجرا شده و نتایج ارزشمندی نیز کسب شده است.

مدیر کل شیلات مازندران تصریح کرد: با استحصال ۱۶کیلوگرم خاویار، تا کنون ۳۸۲ کیلو گرم خاویار پرورشی تولید و به کشورهای اروپایی صادر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز