خبرگزاری کار ایران

در شش ماهه اول سال جاری صورت گرفت؛

تولید بیش از ۳۵۰ هزار تن شیر خام در استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۲۱

در شش ماهه اول سالجاری بالغ بر ۳۵۰ هزار تن شیر خام از واحدهای دامداری استان مازندران استحصال شده است.

استان مازندران با توجه به شرایط آب و هوایی و منحصر به فرد خود به عنوان قطب دامپروری کشور محسوب می‌گردد که علاوه بر تأمین نیازمندی‌های مردم استان، بخشی از نیاز مردم سایر استان‌های کشور به فرآورده‌های لبنی را نیز تأمین می‌نماید.

به گزارش ایلنا از ساری، حسین نگهدار معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت: مازندران با داشتن ۶۸۶۰۰۹۸ واحد دامی اعم از گاو اصیل، دو رگ، بومی، گاومیش، گوسفند و بز یکی از قطب‌های مهم دامپروری کشور است و دارای بیش از ۶۷۷۵ واحد دامداری صنعتی و کوچک روستایی فعال دارای پروانه بهره برداری به ظرفیت ۱۱۲۰۷۱ رأس است.

وی افزود: در شش ماهه نخست امسال بالغ بر ۳۵۰ هزار تن شیرخام از واحدهای دامداری استان استحصال شده که علاوه بر تأمین ماده اولیه ۲۴ کارخانه فرآورده‌های لبنی استان، نقش بسزایی در حفظ اشتغال موجود و تأمین امنیت غذایی کشور ایفاء نموده است.

نگهدار در پایان خاطر نشان ساخت: در مدت زمان فوق به میزان بالغ بر ۶۷۸۳۲ تن فرآورده‌های لبنی به ارزش بیش از ۹۸ میلیون دلار از استان مازندران به کشورهای همسایه خصوصاً کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز