خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور عنوان کرد؛

کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه خلیج فارس مشتریان فرش قشقایی فارس/ صادرکنندگان صنایع دستی تحت فشارند

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۸۹۷

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه فرش قشقایی استان فارس جزو زیر اندازهایی است که به صورت ذهنی بافته می شود گفت: این محصول مشتریان و علاقمندان زیادی را در کشورهای حوزه خلیج فارس و اتحادیه اروپا به خود جذب کرد.

پویان محمودیان در گفت و گو با ایلنا افزود: بافندگان برای فروش و عرضه زیر اندازهای قشقایی باید در مرحله نخست با شناسایی بازار و سلیقه های مردم دیگر کشورها اقدام به تولید و ارسال این کالای ارزشمند کنند.

وی با اشاره به اینکه بی شک تحریم تاثیرات خود را بر محصولات صنایع دستی ما می‌گذارد ادامه داد: در یک مقطع زمانی صادرات محصولات صنایع دستی کشور ایران به آمریکا، کانادا و استرالیا  به میزان قابل توجهی انجام می‌شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور  با اشاره به اینکه در حال حاضر صادرکنندگان صنایع دستی تحت فشار هستند بیان کرد: عدم ثبات نرخ ارز علاوه بر اینکه صادرات غیر نفتی را تحت فشار قرار داده است سبب شده که صادر کنندگان صنایع دستی هم با مشکلات عدیده ای مواجه شوند.

محمودیان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه صنایع دستی سفیر و کالای فرهنگی کشور ایران در دیگر نقاط دنیا محسوب می شود بنابراین بر این باوریم که تاثیرات تحریم ها در این بخش به مراتب کمتر از محصولات دیگر است.

وی تصریح کرد: اگرچه صادر کنندگان صنایع دستی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند بنابراین برای رفع مشکلات این قشر در تلاشیم تا بتوانیم اقدامات مناسبی انجام دهیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به اینکه محصولات صنایع دستی ایران به بیش از 40 کشور دنیا صادر می شود ادامه داد: کشورهای حوزه خلیج فارس، اتحادیه اروپا، کشورهایی مانند روسیه، برزیل چین و .... از مشتریان صنایع دستی ما محسوب می شوند.

به گفته وی زیر انداز، سفال، سرامیک، زیور آلات سنتی، کارهای چوبی و فلزی از محصولات صادراتی صنایع دستی ما به شمار می رود.

محمودیان خاطر نشان کرد: سازمان میراث فرهنگی متولی صنایعی مانند گلیم، زیر انداز و ... است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز