خبرگزاری کار ایران

بازرس کانون کارگران بازنشسته تهران:

کارگران بازنشسته نیازمند سبد کالا هستند یا خبرنگاران؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۷۲

چکیده: ارائهٔ سبد کالای حمایتی دولت به خبرنگاران که قرار است چشم بینای اجتماع و انتقال دهنده مشکلات به مسئولان باشند، سلامت اقتصادی آن‌ها را هدف گرفته، چرا که ارائه این بسته‌های حمایتی همچون پرداخت کارت هدیه است و به نوعی خریداری آن‌ها محسوب می‌شود.

بازرس کانون کارگران بازنشسته شهرستان تهران، ارائه سبد کالای حمایتی به خبرنگاران را به منزله خریداری آنان از سوی دولت دانست.

«حسن ایزدان» در این باره به ایلنا گفت: ارائهٔ سبد کالای حمایتی دولت به خبرنگاران که قرار است چشم بینای اجتماع و انتقال دهنده مشکلات به مسئولان باشند، سلامت اقتصادی آن‌ها را هدف گرفته، چرا که ارائه این بسته‌های حمایتی همچون پرداخت کارت هدیه است و به نوعی خریداری آن‌ها محسوب می‌شود.

وی در ادامه با انتقاد از ارائه سبد کالای حمایتی دولت به طلاب، افزود: اگر قرار باشد این بسته حمایتی میان مردم توزیع شود، بازنشستگانی که کمتر از حداقل‌های لازم برای گذران زندگی مستمری می‌گیرند از سایر اقشار جامعه به دریافت این سبد کالایی محق ترند.

ایزدان تصریح کرد: کسانی که در سنین پیری و از کارافتادگی نمی‌توانند شغل دیگری اختیار کنند و مستمری ۲۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند، قطعا از جامعه طلاب و خبرنگاران و سایر اقشار جامعه به دریافت سبد کالایی نیازمند‌تر هستند.

وی بیان کرد: دولت می‌تواند سبدکالا را به پرسنل خود یا کارکنان نیروهای مسلح ارائه کند اما حضور طلاب و خبرنگاران به عنوان جامعه هدف و اقشاری که سبد کالای حمایتی را دریافت می‌کنند غیر معقول است.

ایزدان با اشاره به اظهار نظر سخنگوی دولت مبنی بر احتمال ارائه سبد کالای حمایتی دولت به بازنشستگان در مرحله دوم، گفت: بعید می‌دانم احتمالات آقای نوربخت عملی شوند.

گفتنی است طبق اعلام دولت، این سبد شامل یک کیلو و ۸۰۰ گرم روغن نباتی، ۱۰ کیلوگرم برنج، چهار کیلوگرم مرغ، ۸۰۰ گرم پنیر و یک کیلو و ۸۰۰ گرم تخم مرغ می‌باشد که به شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح، کارگران، روزنامه نگاران و خبرنگاران و هنرمندان، دانشجویان متأهل، طلاب، سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی در دو ماه آخر سال ارائه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز