خبرگزاری کار ایران

​5 دلیل برای شروع مطالعه کنکور از تابستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۲۸۹

وقتی با رتبه‌های برتر کنکور سال‌های قبل صحبت می‌کنید یا مصاحبه‌هایشان را می‌خوانید، متوجه می‌شوید راز موفقیتشان در این است که زودتر از همه شروع به مطالعه برای کنکور کرده‌اند. تابستان همان فرصت طلایی است که اکثر داوطلبان آن را نادیده می‌گیرند اما افراد موفق هرگز حاضر نیستند آن را از دست بدهند.

اگر می‌پرسید که چه چیزی باعث می‌شود فصل تابستان تا این حد در نتیجه کنکور موثر باشد، ما در ادامه با 5 دلیل به این سوال جواب داده‌ایم:

 

  1. زمان بیشتر

شما نیاز دارید مباحث جدید را «یاد بگیرید». یادگرفتن نیاز به زمان دارد و اگر دیر اقدام کنید، در فرایند تثبیت و تسلط بر مطالب با مشکل مواجه می‌شوید. فراموش نکنید که تا وقتی مباحث را خوب یاد نگرفته باشید، تمرین و تست‌زنی فایده زیادی ندارد.

با شروع از تابستان، زمان بیشتری دارید تا مهارت‌هایتان را افزایش داده و نقاط ضعفتان را جبران کنید.

 

  1. آشنایی با ساختار کنکور

شما قرار است در سال کنکور شیوه جدیدی از درس‌خواندن را تجربه کنید که با روش‌های پیش از آن تفاوت زیادی دارد. تابستان فرصت خوبی است تا روش مطالعه بر اساس نکته و تست را در کنار مطالعه تشریحی تمرین کنید.

 

  1. آزمون و خطا

کدام روش مطالعه مناسب من است؟ در چه مباحثی ضعف دارم؟ در کدام نوع از تست‌ها مهارت دارم؟ کجا برای درس خواندن به من حس بهتر و بازدهی‌ام را افزایش می‌دهد؟ این‌ها سوالاتی است که رسیدن به جواب‌هایشان نیازمند آزمون و خطا در تابستان است.

 

  1. عادت به یک روال جدید

افزایش ساعات مطالعه یک شبه اتفاق نمی‌افتد! بنابراین لازم است تا ذهن و بدنتان را به صورت پلکانی و به تدریج با شرایط جدید عادت دهید. این عادت جدید نیازمند یک برنامه‌ریزی درست و مطابق با وضعیت شخصی خودتان است.

 

  1. کاهش استرس و افزایش اعتماد به نفس

زودتر شروع کردن استرس و فشار روزهای باقی‌مانده تا کنکور را کاهش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا با اعتمادبه‌نفس و روحیه بیشتری در کنار داوطلبان دیگر قرار بگیرید.

​5 دلیل برای شروع مطالعه کنکور از تابستان

چه کسانی از تابستان شروع به مطالعه برای کنکور ‌می‌کنند؟

  • دانش‌آموزانی که پایه ضعیفی دارند:

فرض کنید دانش‌آموزی در پایان سال یازدهم هنوز در مباحثی مثل اتحادها مشکل دارد. این فرد بهتر است قبل از هر چیزی پایه درسی‌اش را تقویت کند و فعلا به ساعات مطالعه یا تعداد تست‌های روزانه فکر نکند.

  • دانش‌آموزانی که پایه متوسطی دارند:

تابستان فرصت خوبی است تا این دانش‌آموزان مباحث پایه‌های دهم و یازدهم را مرور و دروس پایه دوازدهم را پیش‌خوانی کنند.

  • دانش‌آموزانی که پایه درسی‌شان قوی است:

این دانش‌آموزان باید در تابستان به تسلط کافی در دروس پایه برسند و تست‌زنی را شروع کنند.

  • پشت‌کنکوری‌ها:

تابستان برای پشت کنکوری‌ها وقت آن است که پس از یک استراحت کوتاه، فهرستی از عوامل شکست یا اشتباهاتشان تهیه و راه حلشان را پیدا کنند.

​5 دلیل برای شروع مطالعه کنکور از تابستان

سخن پایانی

اکثر داوطلبان کنکور تصور می‌کنند تابستان وقت تفریح و استراحت است اما واقعیت این است که شروع از تابستان باعث می‌شود به طور چشمگیری از رقبایتان جلو بیافتید. اگر برای رسیدن به نتیجه مطلوب در کنکور و تحصیل در رشته و دانشگاه دلخواهتان به دنبال کلاس آنلاین با برترین اساتید کنکور ایران می‌گردید، ثبت‌نام دوره جامع کنکور 1403 کلاسینو از همین حالا آغاز شده و می‌توانید به سایتwww.classino.com  مراجعه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز