خبرگزاری کار ایران

لیگ جهانی والیبال - لهستان؛

لهستان ۳ - ایران یک؛ انتقام لهستانی ها در گدانسک / بازی پر انتقاد شاگردان کواچ!

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۹۰۹

تیم ملی لهستان موفق شد در هفته هفتم لیگ جهانی والیبال با نتیجه ۳ بر یک ایران را شکست دهد تا انتقام شکست های تهران را بگیرد.

تیم ملی لهستان موفق شد در هفته هفتم لیگ جهانی والیبال با نتیجه ۳ بر یک ایران را شکست دهد تا انتقام شکست‌های تهران را بگیرد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی والیبال کشورمان که از ساعت ۲۲:۴۵ در سالن ارگوآرنا در شهر گدانسک به مصاف لهستان رفته بود ۳ بر یک بازی نخست خود را واگذار کرد تا شاگردان آنتیگا را امیدوار به صعود به دور نهایی لیگ جهانی کند. ولادیمیر چوک از کشور صربستان به عنوان نماینده فدراسیون جهانی والیبال این بازی را نظارت کرد. دنیس سسپدز از جمهوری دومینیکن به عنوان داور اول، رونالدو چولاکیان از آرژانتین به عنوان داور دوم و پاول بورکیویچ از لهستان به عنوان داور رزرو قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند. ترکیب آغاز کننده تیم ایران در این دیدار را سعید معروف, فرهاد قائمی، فرهاد ظریف، امیر غفور، محمدموسوی، عادل غلامی و مجتبی میرزاجانپور تشکیل دادند. ترکیب اصلی تیم لهستان را نیز پیُوتر نُواکُفسکی، میخال وینیارسکی، کارُول کلوس، ماریوژ ولازلی، فابیّندِژیزگا، لوکاش زیگادلُو، میکا مّتِئوش، پاوِل زاتُورسکی تشکیل دادند. از نکات قابل توجه ترکیب تیم لهستان این است که آنها در بازی‌های این هفته با ۲ لیبرو حاضر می‌شوند. سفیدپوشان لهستان زودتر از ملی‌پوشان کشورمان وارد زمین شده و برنامه‌های کششی خود را انجام دادند.

ست اول(۲۵بر۱۷) به سود ایران

ست اول دیدار ایران و لهستان در هفته هفتم رقابتهای لیگ جهانی با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به نفع تیم ملی کشورمان به پایان رسید. با توجه به آن که نتیجه این دیدار برای آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است آن ها با انگیزه بالا مقابل تیم ایران بازی را آغاز کردند. این دیدار با سرویس سعید معروف آغاز شد و امتیاز اول به تیم لهستان تعلق گرفت. دفاع سه نفره و محکم امیر غفور، محمد موسوی و مجتبی میرزاجانپور امتیاز دوم تیم ایران را رقم زد. نوع بازی لهستانی ها حاکی از آن است که به خوبی تیم ایران را آنالیز و به نقاط قوت و ضعف ملی پوشان کشورمان آشنا هستند. اما بلند قامتان ایرانی با وجود آن که صعودشان به مرحله نهایی قطعی شده ولی دست از تلاش برنداشته و همانند ۲ بازی گذشته مقابل حریف پرقدرت کار کردند.
وقت استراحت فنی نخست ست اول این بازی با نتیجه ۸ بر ۶ به نفع تیم ایران ثبت شد. دفاع روی تور عادل غلامی و فرهاد قائمی به خارج از زمین رفته و امتیاز ۷ برای تیم لهستان رقم خورد. بازیکنان تیم ملی کشورمان نهایت تلاش خود را در این بازی به کار می گرفتند تا اختلاف امتیاز خود با حریف میزبان را حفظ کنند و خوشبختانه تا حد قابل توجهی در این موضوع موفق بودند.
سعید معروف کاپیتان تیم ملی کشورمان به خوبی در مواقع حساس از داور دوم بازی تقاضا می کرد که برای قطعی شدن امتیاز از ویدئو چک استفاده کند. امیر غفور پشت خط زن تیم ملی کشورمان که در این دیدار به جای شهرام محمودی در ترکیب اصلی قرار گرفته است توانست به خوبی در این پست برای تیم ایران امتیازآوری کند. محمد موسوی عراقی با دفاع خوب خود امتیاز ۱۵ را برای تیم ایران به دست آورد. وقت استراحت فنی دوم ست نخست با نتیجه ۱۶ بر۱۱ به نفع ملی پوشان کشورمان رقم خورد. انگیزه بالای ملی پوشان کشورمان در این دیدار تا حدی است که اگر کسی از والیبال و نتایج لیگ جهانی خبر نداشته باشد این احساس را می کند که تیم ایران برای صعود به مرحله نهایی نیاز به برد در این دیدار دارد. نکته قابل توجه تماشاگران لهستانی در این است که آن ها بدون در نظر گرفتن امتیاز حتی زمانی که تیم ملی کشورشان ۶ پوئن از تیم ایران عقب افتاده بود دست از تشویق والیبالیستهای ملی پوش برنمی داشتند. آنتیگا سرمربی جوان فرانسوی تیم لهستان در طول بازی نکات کلیدی وفنی را به شاگردانش گوشزد می کرد تا بلکه از این طریق آن ها بتوانند اختلاف پوئن بوجود آمده را جبران کنند ولی صحبت های وی نتیجه بخش نبود و شاگردانش مقابل قدرت تیم ایران حرفی برای گفتن نداشتند. تیم ایران در این ست در دفاع و حمله بهتر از حریف مدعی ومیزبان خود عمل کرد. در پایان ست نخست " امیر غفور " با کسب ۸ امتیاز برای تیم ایران به عنوان امتیازآورترین بازیکن معرفی شد. در تیم لهستان نیز ماریوژ ولازلی با کسب ۱۰ امتیاز بالاترین پوئن را در این ست برای تیم ملی کشورش به دست آورد وی یکی از ۲ تغییر ترکیب تیم لهستان در این دیدار نسبت به بازی های تهران است.

ست دوم(۲۶ بر ۲۴) به سود لهستان

ست دوم از سومین دیدار تیم های ایران و لهستان در لیگ جهانی امسال با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ به نفع تیم لهستان به پایان رسید. ست دوم این بازی در حالی آغاز شد که طبق آمار ارائه شده از سوی کمیته VIS بازی ست اول به مدت ۳۰ دقیقه به طول انجامید. ترکیب تیم ایران در این ست بدون تغییر نسبت به ست اول وارد زمین شد ولی در تیم لهستان " رافائل بوشکک " به جای " میکا متئوس " وارد زمین شد. بازی با سرویس تیم لهستان آغاز شد. سفید پوشان کشور میزبان که پس از واگذاری نتیجه ست نخست خود را به حذف از لیگ جهانی ۲۰۱۴ نزدیکتر دیدند این ست را با قدرت و تمرکز بالاتری آغاز کردند اما ملی پوشان کشورمان در این ست هم دست از تلاش خود برنداشتند.
وقت استراحت فنی اول این ست با نتیجه ۸ بر ۷ به نفع تیم ملی کشورمان به پایان رسید. دریافت تیم ایران مقابل سرویس های پرشی موجی لهستانی ها با خطای بسیار پایین انجام می شد و در این شرایط کاپیتان معروف می توانست به خوبی هم تیمی های خود را تقویت کند. عادل غلامی با تک دفاع خوب خود مقابل بازیکنان حریف امتیاز ۱۰ را برای تیم ایران به دست آورد. امتیازات ۲ تیم در این ست به طور پایاپای دنبال می شد و هیچ یک از ۲ تیم تمایلی به واگذاری امتیاز به حریف خود نداشتند. اعتماد به نفس بالای ملی پوشان کشورمان باعثشده بود تا آن ها بازی بدون استرس و منطقی را مقابل قهرمان لیگ جهانی ۲۰۱۲ به نمایش بگذارند. وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ به نفع تیم ایران ثبت شد. لهستانی ها در این ست توانستند با برطرف کردن نقاط ضعف خود در حمله به مراتب بهتر از ست نخست امتیازآوری کنند. کواچ در امتیاز برابر ۱۹ اقدام به گرفتن وقت استراحت کرد و به شاگردانش نکات فنی مورد نظرش را گوشزد کرد. " میلاد عبادی پور " به جای " مجتبی میرزاجانپور " وارد زمین شد. کواچ در امتیاز ۱۹ بر ۲۱ دست به ۲ تعویضه زد و از مهدی مهدوی و رضا قراء به جای سعید معروف و امیر غفور استفاده کرد. کواچ در امتیاز ۲۳ بر ۲۴ اقدام به گرفتن دومین وقت استراحت خود کرد. اشتباهات بازیکنان لهستانی در زمان زدن سرویس ناشی از استرس و شرایط سخت روحی و روانی آن ها بود ولی با تلاش فراوان و بهره گیری از حمایت تماشاگران خود توانستند نتیجه این ست را ۲۶ بر ۲۴ نفع خود رقم بزنند. در پایان ست دوم امیر غفور همچنان با کسب مجموع ۱۲ امتیاز به عنوان امتیاز آورترین بازیکن تیم ایران و ماریوژ ولازلیبا کسب مجموع ۱۱ امتیاز این عنوان را در تیم لهستان به خود اختصاص داد.

ست سوم(۲۵ بر ۲۳) به سود لهستان

طبق هماهنگی های انجام شده از سوی مسئولان فدراسیون با توجه به آن که وقت استراحت ست دوم و سوم حدود ۱۰ دقیقه به طول انجامید. براساس قانون فدراسیون جهانی کشور میزبان می تواند به دلیل نمایش برنامه های تبلیغاتی وقت استراحت فنی ست های دوم و سوم را به ۱۰ دقیقه افزایش دهد. ست سوم بازی در حالی آغاز شد که نتیجه ست دوم پس از ۳۲ دقیقه به نفع تیم میزبان مشخص شده بود. سعید معروف در این ست شروع کننده بازی بود و لهستانی های میزبان موفق به گرفتن اولین امتیاز خود شدند. تماشاگران لهستانی حاضر در سالن پس از برد در ست گذشته با شور و هیجان بیشتری ملی پوشان کشور خود را تشویق می کردند. ملی پوشان ایرانی که با کمترین اختلاف امتیاز نتیجه ست دوم را واگذار کرده بودند در این ست هم دست از تلاش برنداشتند و با تمام قوا مقابل حریف خود صف آرایی کردند.
بازیکنان لهستان که برای صعود به مرحله‌نهایی نیاز به کسب امتیاز در این بازی داشتند نهایت توان و قابلیت‌های خود را در این دیدار به کار گرفتند. وقت استراحت فنی اول این ست با نتیجه ۸ بر ۶ به نفع تیم لهستان رقم خورد. کواچ در امتیاز ۱۰ بر ۶ اقدام به گرفتن وقت استراحت فنی کرد تا با صحبت کردن با شاگردانش آنها را به شرایط مسابقه بازگرداند. طبق گفته کاپیتان تیم ملی لهستان در نشست خبری پیش از شروع بازی، بازیکنان این تیم در این دیدار بیش از کسب نتیجه و امتیاز به دنبال ارائه یک بازی خوب و حرفه ای بودند. شاگردان کواچ پس از وقت استراحت فنی اول نتوانستند عملکرد خوبی در دریافت داشته باشند و این مساله باعثشد تا اختلاف امتیاز ۲ تیم زیاد شود. اشتباه فردی لهستانی ها در زمان زدن سرویس ایران را ۱۰ امتیازی کرد. اما ملی پوشان لهستانی به هیچ عنوان نمی خواستند در خانه خود مقابل ایران صدرنشین شکست را بپذیرند و از گردونه لیگ جهانی خارج شوند. وقت استراحت فنی دوم این ست با امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به نفع تیم لهستان ثبت شد. با توجه به آنکه لهستانی ها در ترکیب تیم خود دارای سرویس زنان خوبی هستند دریافت آنها مقابل سرویس های پرشی موجی بازیکنان تیم ایران در این ست از کمترین اشتباه برخوردار بود. پوریا فیاضی در این ست به جای فرهاد قائمی وارد زمین شد. باز هم استرس و فشار روانی موجود در میان بازیکنان تیم لهستان باعثشد تا آن ها در زدن سرویس دچار مشکل شوند و امتیاز ۱۶ برای ایران ثبت شد. آرمین تشکری در امتیاز ۲۱ بر ۱۹ به جای عادل غلامی در پست دفاع وسط برای زدن سرویس وارد زمین شد. کواچ در امتیاز ۲۲ بر ۲۱ از مهدوی به جای معروف استفاده کرد. سرویس امیر غفور به خارج از زمین رفته و لهستانی ها را ۲۳ امتیازی کرد. تلاش لهستانی‌ها در خانه مقابل تماشاگران خود بی‌نتیجه نبود و آنها توانستند ست دوم را با نتیجه ۲۵ بر ۲۳به نفع خود به پایان رسانند.

ست چهارم(۲۵ بر ۲۳) به سود لهستان

این ست در حالی آغاز شد که ملی پوشان کشورمان در کمال ناباوری در ست سوم پس از ۳۲ دقیقه بازی مقابل میزبان شکست را پذیرفتند. تا پایان ست سوم بازی امیر غفور در تیم ایران با کسب مجموع ۱۹ امتیاز و ماریوژ ولازلی با کسب ۱۵ امتیاز همچنان عنوان بهترین بازیکن را به خود اختصاص داده اند. تیم ایران ست چهارم بازی را مقابل لهستن بدون تغییر آغاز کرد. مجتبی میرزاجانپور توانست در مقابل دیوار دفاعی سه نفره حریف امتیاز چهارم را برای تیم ملی کشورمان به ارمغان آورد.
وقت استراحت فنی این ست با نتیجه ۸ بر ۵ به نفع تیم لهستان به پایان رسید. لهستانی ها حاضر نبودند که سرنوشت این بازی به ست پنجم کشانده شود چون می دانستند شاگردان با تجربه " کواچ " در ست پنجم مانع از برد نهایی آنها خواهند شد و به معنای واقعی باید از لیگ جهانی خداحافظی کنند. بازی در امتیاز ۱۰ بر ۵ به دلیل اعتراض لهستانی ها به رای صادر شده از سوی سرداور و بررسی ویدئو چک برای دقایقی به وقفه افتاد. کواچ در این ست از مهدی مهدوی به جای سعید معروف، میلاد عبادی پور به جای میرزاجانپور، آرمین تشکری به جای عادل غلامی در ترکیب استفاده کرد. در امتیاز ۱۳ بر ۸ بازیکنان ۲ تیم با یکدیگر جروبحثلفظی کردند که با دخالت داوران بازی ادامه پیدا کرد. وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه ۱۶ بر ۱۱ به نفع تیم ملی لهستان میزبان به پایان رسید. ملی پوشان لهستانی این ست را با انگیزه بسیار بالا مقابل تیم ایران دنبال کردند اشتباهات فردی ملی پوشان کشورمان در زمان زدن سرویس و همچنین مشکل داشتن در توپ گیری داخل میدان باعثشد تا امتیازات تیم میزبان افزایش پیدا کرده و لهستانی های قعرنشین به برد نزدیکتر شوند. در مقابل سفیدپوشان میزبان در این دیدار نقاط ضعف فنی خود را به معنای واقعی برطرف کردند. کواچ سرمربی صربستانی تیم ملی ایران در طول این بازی با فریادهای خود از کنار زمین شاگردانش را به بازی خوب و قدرتمند تهییج می کرد، اما در نهایت این ست نیز با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود لهستان میزبان به پایان رسید تا لهستانی ها به اولین پیروزی خود در لیگ جهانی ۲۰۱۴ مقابل ایران دست پیدا کنند. در پایان این بازی امیر غفور با کسب ۲۲ امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن مسابقه انتخاب شد. ولازلی از لهستان نیز با کسب ۲۰ امتیاز بیشترین امتیاز را برای تیم خود بدست آورد.

جدول رده‌بندی گروه A به این شرح است:

۱ - ایران با ۱۹ امتیاز

۲ - ایتالیا با ۱۹ امتیاز

۳ - برزیل با ۱۴ امتیاز

۴ - لهستان با ۱۴ امتیاز

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز