خبرگزاری کار ایران

راهنمای انتخاب بهترین کفش ایمنی اسپرت

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۴۳۳

راهنمای انتخاب بهترین کفش ایمنی اسپرت

همواره این سوال وجود داشته که بهترین کفش ایمنی ، شلوار کار چه ویژگی دارد و کدام است. در این مطلب در مورد بهترین کفش های ایمنی صحبت می کنیم. بسیاری از محیط ها خطرناک هستند به همین دلیل برای وارد شدن به آن محیط نیازمند وسایلی مانند کفش های ایمنی هستید تا بتوانید از پای خود در حین فعالیت های صنعتی محافظت کنید. بهترین کفش های ایمنی باید دارای کفی مناسب باشند تا مصرف کننده هنگام استفاده اذیت نشود. همچنین کفش باید از پا در برابر برخورد اجسام سنگین در حین فعالیت سنگین محافظت کند. در ساخت بهترین کفش های ایمنی در قسمت جلویی آن از مواد فلزی و فولادی استفاده می شود تا از پنجه های پا در برابر اجسام سنگین محافظت کند. بهترین کفش همچنین دارای زیره تی از جنس پلی اورتان بوده و مقاومت بالایی در برابر عواملی مانند سایش و ضربه دارد. کفش ایمنی اسپرت ، در برابر عواملی مانند روغن و اسید ، بنزین ، محیط قلیایی ، لغزش و غیره مقاومت دارد.

انتخاب کفش ایمنی

امروزه انواع کفش ایمنی اسپرت، در بازار وجود دارد و انتخاب یکی از بهترین کفش های ایمنی می تواند کار گیج کننده ای باشد. بعضی از کفش های ایمنی در بازار وجود دارند که دارای قسمت های فلزی هستند و از پنجه های پا در برابر ضربه محافظت می کنند. اما بعضی از کفش های ایمنی می باشند که در برابر حرارت مقاوم بوده و در شغل های آتش نشانی استفاده می شوند. البته بعضی از کفش ها هستند که در محیط های نظامی مورد استفاده قرار می گیرند و ظاهری متفاوت با دیگر کفش ها دارند. به همین دلیل می توانیم در تعریف کفش های ایمنی بگوییم یک کفش یا پوشش محافظتی برای پا هستند که در قالب های گوناگونی تولید شده اند و به شیوه های مختلف از پا در برابر عوامل گوناگون محافظت می کنند. امروزه بیشتر افراد ترجیح می دهند کفش های کامپوزیتی را خریداری کنند چرا که این کفش ها نسبت به دیگر کفش های ایمنی شناخته شده تر هستند. کفش های کامپوزیتی وزن کمتری داشته و در محیط های الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرند.

کفش ایمنی کار مرغوب

هدف از استفاده کردن کفش ایمنی اسپرت محافظت از پا در برابر عوامل خطرناک و آسیب زا است. عوامل گوناگونی وجود دارد که ممکن است به پای شما آسیب برساند. در هنگام خرید کفش ایمنی باید به عوامل گوناگونی توجه داشته باشید و یک کفش مناسب که پای شما را از خطرات مصون نگه دارد را خریداری کنید. به عنوان مثال اگر کار شما با مواد مذاب در ارتباط است باید کفش های ایمنی نسوز را خریداری کنید، تا بتوانید از پای شما در برابر سوختگی محافظت کنید. اما توجه داشته باشید کفش های ایمنی مرغوب دارای ویژگی هایی مانند ضد ضربه بودن و ضد حساسیت بودن و غیره هستند و با توجه به اینکه در چه شغلی مورد استفاده قرار می گیرند ویژگی های متعدد دیگری دارند.

راهنمای انتخاب بهترین کفش ایمنی اسپرت

کفش ایمنی مهندسی مناسب

کفش های ایمنی مهندسی مناسب، از پای مهندس در زمان انجام عملیات محافظت کرده و موجب اذیت شدن پا نمی شود. کفش های ایمنی مهندسی راحت و سبک هستند و طبق استانداردهای گوناگون تولید شده و طراحی منحصر به فردی دارند. از آنجایی که مهندسین ساعت کاری طولانی را می گذرانند، باید کفش مناسبی داشته باشند تا علاوه بر راحت بودن ویژگی های دیگری مانند امنیت را داشته باشند، همچنین از آسیب های وارده بر پا جلوگیری کنند. البته انتخاب بهترین کفش ایمنی مهندسی سخت است و این کفش در طراحی های مختلف تولید شده اند. در واقع استفاده از لفظ مهندسی باعث سخت شدن انتخاب شده، چرا که مهندسی مواد غذایی و مهندسی مهندسی عمران و سازه مهندسی کامپیوتر و غیره وجود دارد و انتخاب یک کفش برای یک مهندس کمی سخت به نظر می رسد. کفش ایمنی مهندسی مناسب دارای رویه ی چرم بوده و مقاومت بالا دارد. 

انواع پارچه شلوار کار

شلوار کار، از جمله فرم های ضروری برای کارگران است و با استفاده از پارچه های گوناگون تولید شده است. از جمله این پارچه ها می توان به پارچه کتان اشاره کرد. پارچه کتان طبقه بندی های گوناگون و متنوعی دارد. به عنوان مثال پارچه های کتان به صورت ۳۰ درصد یا ۷۰ درصد و ۱۰۰ درصد در بازار وجود دارد. وزن لباس ها با توجه به نوع پارچه کاملاً متفاوت است. شلوارهایی که با استفاده از این پروژه تولید می شوند و ضخامت و وزن قابل توجهی دارند، البته هر چه درصد کتان پارچه بیشتر باشد در نتیجه مقدار ضخامت و وزن  پارچه نیز بیشتر می شود. اینگونه شلوار ها برای شغل هایی مانند جوشکاری مناسب است، چرا که در برابر گرما سطح مقاومت قابل توجهی دارند. دومین پارچه، پارچه تترون است. ضخامت این پارچه کمتر بوده و برای روپوش های طبی و رستوران مناسب است. قیمت این پارچه ارزان تر بوده و در مقابل نازک و خنک هستند. سومین پارچه که در شلوار کار، استفاده می شود پارچه فلامنت کجراه است. بافت پارچه کج و ضخیم بوده و در نتیجه مقاومت بالایی دارد. 

راهنمای انتخاب بهترین کفش ایمنی اسپرت

کفش ایمنی اسپرت، دارای ویژگی هایی مانند ضد ضربه بودن و مقاوم بودن بوده و از پای کارگر در برابر عواملی مانند بنزینش یا اسید و سوختگی و ضربه محافظت می کند. این کفش ها به صورت اسپرت و مهندسی و غیره تولید شده اند و در صنایع گوناگون و شغل های متعدد مورد استفاده قرار می گیرند. شلوار کار، از دیگر لباس های مورد نیاز برای کارگران بوده و با استفاده از پارچه هایی مانند تترون ، کتان، فلامنت کجراه ساخته می شوند. به همین دلیل ضخامت و سطح مقاومت گوناگونی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت mahimen.ir مراجعه کنید. 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز