خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار البرز:

تولیدکنندگان آسفالت استان الزامات کنترل کیفی را رعایت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۸۰۱

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز بر ضروت افزایش عمر مفید آسفالت تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۲۰ واحد تولیدکننده آسفالت استان البرز در شهرستان های کرج، نظرآباد، ساوجبلاغ، طالقان و اشتهارد مستقر هستند که باید الزامات کنترل کیفی را رعایت کنند تا منجر به افزایش عمر مفید آسفالت شود.

به گزارش ایلنا از البرز، احمد افضلی با بیان این مطلب در دهمین جلسه شورای فنی استان که با حضور اعضای شورا در سالن جلسات شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ارزیابی کیفی کارخانه‌های آسفالت و تهیه لیست تامین کنندگان از کارخانه‌های آسفالت پیش از عقد قرارداد از سوی کارفرمایان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید بیش از پیش مورد توجه دستگاه ها قرار گیرد.

به گفته این مسئول آسفالت پس از بتن و فولاد، سومین فرآورده پرکاربرد در صنعت احداث می باشد. براساس برآوردها، سالانه حدود ۲۵ میلیون تن آسفالت در کشور تولید و مصرف می شود. در این راستا بر اساس برخی گزارش ها، عمر مفید آسفالت در کشور ۷ تا ۱۰ سال است در صورتی که این میزان در دنیا ۲۰ سال می باشد. به همین دلیل همه ساله منابع اعتباری قابل توجهی علاوه بر احداث راه های جدید، صرف بهسازی و روکش آسفالت روسازی‌های آسیب دیده می شود که این مهم ضرورت افزایش کنترل کیفی آسفالت را بیش از پیش نشان می دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در ادامه سخنان خود عمده دلایل وجود ضعف در کیفیت آسفالت را مربوط به عواملی همچون؛ نیروی انسانی و تولید دانست و یادآور شد: سیاست گذاری در بحث آموزش نیروی انسانی، نظارت بر تولید و اهمیت به بحث کنترل کیفی از نکات قابل تاملی است که باید از سوی دستگاه های ذیربط مورد توجه ویژه قرار گیرد. 

در ادامه این جلسه پس از ارائه گزارشی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز در خصوص وضعیت عملکردی پروژههای عمرانی آن دستگاه در حوزه نگهداری، بهره برداری و توسعه راه های شریانی و احداث و نگهداری راههای روستایی استان البرز، مصوبات پیشنهادی کارگروه های تخصصی ذیل شورای فنی استان بررسی و آخرین بخشنامه های ابلاغی امور نظام فنی و اجرایی کشور نیز تبیین شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز