خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

کاشت ارزن در سطح ۵۰ هکتار از اراضی زیبد خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۰۰۵

سرپرست جهاد کشاورزی دهستان زیبد خراسان رضوی از سطح زیر کشت بیش از ۵۰ هکتار مزارع ارزن و عملکرد حدود ۷ تن در منطقه خبر داد.

وحید محمدزاده کاخکی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در گناباد گفت: ارزن جزو گیاهان سازگار با منطقه است که در سال جاری با توجه به شرایط ویژه آب و هوایی کشت آن در دهستان زیبد توسعه پیدا کرده است.

وی ادامه داد: غذاهای متنوعی از دانه های این گیاه از زمانهای گذشته در منطقه زیبد پخته می شود که خواص داروئی زیاد و ارزش غذایی فراوانی دارد و به جای برنج در سبد غذایی خانوارها جایی داشته است .

سرپرست جهاد کشاورزی دهستان زیبد افزود: نمای زیبای مزارع ارزن در دهستان زیبد جلوه ای زیبا نظیر شالیزارهای شمال در منطقه ایجاد کرده است.

محمد زاده تصریح کرد: سطح زیر کشت ارزن در دهستان زیبد حدودا بیش از 50 هکتار و عملکرد حدود 70 تن است که متوسط هر هکتار در عملیات برداشت بین 15تا 20 نفر اشتغال ایجاد می کند.

وی گفت: این گیاه سالی 2 بار در منطقه قابلیت کاشت داشته و خواص داروئی و تغذیه ای زیادی برای انسان و دامها دارد.

سرپرست جهاد کشاورزی زیبد گفت: امید است با آموزش و ترویج و توسعه کشت این گیاه گامهای موثری در جهت تولید و صیانت از اشتغال برداشته و با افزایش تولید در منطقه و روشهای جدید کاشت و برداشت علاوه بر گناباد نیاز سایر شهرستانهای استان و کشور نیز  مرتفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز