خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن در گفت وگو با ایلنا:

محصول زیره سیاه برای اولین بار در خراسان رضوی و بردسکن زراعی شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۰۴۷

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: محصول زیره سیاه برای اولین بار در خراسان رضوی در این شهرستان زراعی شد.

علیرضا مهمیز در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و نیاز به ترویج گیاهان کم آب طلب برای اولین بار در خراسان رضوی زیره سیاه در بردسکن زراعی شد.

وی گفت: بیشترین سطح زیرکشت محصول زیره سیاه استان خراسان رضوی به میزان 14 هکتار به شهرستان بردسکن اختصاص یافته است و در حال حاضر در 15 روستای منطقه کوهپایه این شهرستان این محصول کشت و باعث ایجاد اشتغال پایدار و بومی مناطق کوهپایه و مقاوم به کم آبی است به گونه ای که با 3 آبیاری برداشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: این محصول برای اولین بار در شهرستان بردسکن کاشت شده است و امروز برخی از شهرستان های استان با الگو برداری از شهرستان بردسکن اقدام به ترویج و توسعه این محصول کرده اند.

وی اظهار داشت: زیره سیاه به عنوان یکی از محصولات و گیاهان دارویی است و شهرستان بردسکن به لحاظ شرایط آب و هوایی که دارد کشت این محصول برای کشاورزان به صرفه و درآمد خوبی را می تواند نصیب کشاورزان کند. 

برداشت این محصول از اوایل خردادماه آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز