خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

بیش از ۳۰ درصد کشت گل محمدی خراسان رضوی متعلق به تایباد است

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۸۷۷

مدیر جهادکشاورزی تایباد گفت: این شهرستان ۳۰ درصد سطح کشت گل محمدی در استان را دارا است و یکی از قطب‌های کشت این محصول در خراسان رضوی بشمار می‌رود.

محمد میری دیسفانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: بیش از 450 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گل محمدی اختصاص یافته و بیش از 100بهره‌بردار دارد.

وی افزود: در سال زراعی گذشته حدود هزار تُن محصول از این سطح برداشت شده که پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری به بیش از ۱۳۵۰تُن برسد.

میری دیسفانی عنوان کرد: هرهکتار گل محمدی از زمان کاشت، داشت و برداشت زمینه اشتغال برای بالغ بر 40 نفرروز را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به توسعه کشت گیاهان کم آب طلب بیان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به شرایط مساعد جوی، آموزش‌های ترویجی و اصلاح شیوه‌های آبیاری متوسط عملکرد برداشت گیاهان کم آب ۳.۵ تُن درهکتار پیش‌بینی می‌شود.

وی با اعلام مشکلات مهم در حوزه کشاورزی عنوان کرد: از عمده مشکلات مربوطه در این بخش، نبود صنایع تبدیلی و مشکلات مربوط به بازاریابی است که سبب ضرر کردن کشاورزان می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: گل محمدی گیاهی کم آب طلب و دارای بهره وری اقتصادی ومناسب به لحاظ مصرف آب بوده و بیش از 15 درصد سطوح کشت شده در شهرستان به روش‌های نوین آبیاری کشت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز