خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

پرداخت ۵۲ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت دولتی توسط صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۵۹۸

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی گفت: مبلغ ۵۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت دولتی برای توسعه و راه اندازی کسب و کارهای متناسب با مزیت و ظرفیت های روستا در استان پرداخت شده است.

علی آبیلی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در مشهد گفت: در شرایطی که دچار ویروس کرونا شده ایم تعداد زیادی از کسب و کارهای مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید به دلیل رعایت و اعمال پروتکل های اعلامی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل و تا تاریخ مشخص شده از به جریان انداختن تولید و خدمت در راستای تعهدات فی مابین دچار مشکلات و معضلات مربوط به کاهش و یا قطع جریان نقدینگی و از دست رفتن فرصتهای شغلی به وجود آمده شده اند و ایجاب می کرد به منظور کمک به این  کسب و کارها و جلوگیری از هرگونه آسیب و لطمات اقتصادی و اجتماعی برای کارآفرینان در بخش های مختلف اقتصادی تمهیداتی در نظر گرفته شود .

وی افزود: با توجه به وضعیت موجود جامعه، مجموعه صندوق کارآفرینی امید در سطح شهرستانهای استان مکلف به عدم پیگیری بابت اقساط معوق و همچنین عدم بازدیدهای دوره ای به منظور انجام تعهدات وام گیرنده شده اند که تا اطلاع ثانوی و تا رونق مجدد بازار و فروش محصولات و خدمات این رویه ادامه دارد .

وی افزود: در عین حال علیرغم تمام مشکلات به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، آخرین وضعیت و اقدامات صورت گرفته در حوزه توسعه اشتغال روستایی از محل تلفیق منابع مشترک با صندوق توسعه ملی تا این تاریخ تعداد 2020 طرح به مبلغ 117 میلیارد ریال که در بیش از 850 روستای در سطح استان پرداخت و منجر به ایجاد بیش از 5000 فرصت شغلی در بخش های روستایی شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی گفت: با توجه به استراتژی‌های تعیین شده در صندوق کارآفرینی امید استان، مدل اقتصادی یک روستا-یک محصول ، روستای بدون بیکار و صندوق های خرد محلی بانوان در اولویت برنامه ها است.

آبیلی ادامه داد: با توجه به فعالیت و پیگیری به عمل آمده و هماهنگی با جهاد کشاورزی استان به منظور آموزشهای لازم تعداد 186 صندوق خرد محلی با مشارکت 5227 نفر زن روستایی و سهم آورده 4 میلیارد و 857 میلیون ریال در 125 روستا تشکیل و تا این تاریخ مبلغ 52 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت دولتی برای توسعه و راه اندازی کسب و کارهای متناسب با مزیت و ظرفیت های روستا پرداخت شده و با توجه به شرایط فعلی و اولویت حمایت از طرح های روستایی برنامه های اشاره شده تا پایان سال 1399 ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز