خبرگزاری کار ایران

شکورزاده مطرح کرد:

۷۰ درصد ظرفیت قطعه‌سازان خراسان رضوی بدون استفاده مانده است

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۶۰۳

رئیس انجمن قطعه‌سازان خراسان رضوی گفت:۷۰ درصد ظرفیت قطعه‌سازان استان بدون استفاده مانده است.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد مهدی شکورزاده در خصوص مشکلات قطعه‌سازان اظهارداشت: عمده  مشکلی که قطعه‌سازان هم اکنون با آن دست به گریبان هستند تأمین مالی نشدن است چرا که خودروساز هیچ نقدینگی را به سیستم قطعه‌ساز وارد نمی‌کند.

وی بیان کرد: سابق بر این ما می‌توانستیم خرید اعتباری داشته باشیم اما حالا باید همه چیز را نقد بخریم و با قیمت 5 برابر که خود این مسئله تأمین مواد اولیه را با چالش روبه‌رو کرده است. 

رئیس انجمن قطعه‌سازان خراسان رضوی ادامه داد: دائما جلساتی با خودروسازان برگزار می‌شود اما اقدام عملی انجام نمی‌شود هر روز یک سری مباحثی  مطرح می‌شود که راستش بنده از آنها سر در نمی‌آورم و همه تولیدکنندگان به نوعی مستأصل شده‌ایم.

شکورزاده با بیان اینکه در حوزه قطعه‌سازی نیروی انسانی اهمیت بسیار زیادی  دارد، خاطرنشان کرد: کارگر آنها باید آموزش‌های زیادی را ببنیند و هزینه زیادی برایش شود به همین علت نمی‌توان آن را به راحتی تعدیل کرد به همین علت هزینه سربار برای واحدها افزایش می‌یابد و کاری هم برای آن نمی‌توان انجام داد.

وی تعداد واحدهای فعال قطعه‌سازی در خراسان رضوی را 75 عدد اعلام کرد و افزود: ما در این حوزه تعطیلی نداشته‌ایم اما متوسط میزان ظرفیتی که واحدها با آن فعالیت می‌کنند 30 درصد است.

رئیس انجمن قطعه‌سازان خراسان رضوی با اعلام اینکه واحدهای قطعه‌سازی امسال کاهش نیرو نداشته‌اند، تصریح کرد: علت این مسئله این است که هم اکنون تنها نیروهای ستادی و مهندسی هستند در شرکت‌ها باقی مانده‌اند که همان طور که گفته شد نمی‌توان آنها را تعدیل کرد به عنوان مثال باید گفت شما اگر هزار تومان هم فروش داشته باشید باز هم باید حسابدار استخدام کنید و اگر حتی انبار خالی باشد باز هم باید انباردار داشته باشید در نتیجه تعدیل نیرویی از ابتدای امسال رخ نداده هر چه تعدیل بود سال‌های قبل صورت گرفته و بدنه‌ نیروی انسانی آن چنانی برای شرکت‌ها باقی نمانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز