خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی مشهد مطرح کرد؛

پیش بینی برداشت ۴۳ هزار تن خربزه از مزارع مشهد

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۱۸۶

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: سطح زیر کشت خربزه در مشهد ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار است که عمدتا در بخش رضویه کشت شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، امید طهماسبی زاده مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: این شهرستان از نظر سطح زیر کشت و تولید این محصول رتبه سوم خراسان رضوی را از آن خود کرده است.

وی افزود: به ازای هر هکتار در طول دوره کاشت، داشت و برداشت به طور میانگین ۴۵ تا ۵۰ نفر - روز اشتغال ایجاد می‌شود و پیش‌بینی این است که امسال بیش از ۴۳ هزار تن خربزه از مزارع مشهد برداشت و روانه بازار فروش در بیشتر نقاط کشور شود.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: برداشت خربزه در مشهد از اواخر تیر ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

طهماسبی زاده بیان کرد: مصرف سموم در مشهد به منظور مبارزه با آفات و بیماری‌ها در سال زراعی جاری کاهش یافت و در برخی از مزارع خربزه مشهد مبارزه بیولوژیک انجام شد و مبارزه با مگس خربزه که یکی از آفات مهم و عامل محدود کننده است در مزارع انجام شده است.

وی تصریح کرد: خربزه به عنوان مهمترین محصول بهاره این شهرستان دارای مطلوبیت بسیار برای کشت در این منطقه بوده و ارقام کشت شده این محصول در این شهرستان از نوع خاتونی، قصری، رزنسی، آرگون، داناب است.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد تاکید کرد: با هدف صرفه جویی در منابع آب و با اجرای روش‌های نوین آبیاری در سطح ۹۰ درصد از مزارع خربزه استفاده از روش مالچ پلاستیک اجرا شده و میزان مصرف آب در این مزارع ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش یافته است.

طهماسبی زاده اظهار کرد: نوسانات قیمت خربزه در فصل برداشت این محصول یکی از مهم‌ترین مشکلات جالیزکاران این شهرستان است که در روز‌های اوج برداشت مشکلات کشاورزان این منطقه را دو چندان کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز