خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی:

بیکاری، دانش آموختگان علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای را تهدید نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۰۰

در برخی از رشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی که در کنار صنایع و به جهت رفع نیازهای مهارتی کارخانجات آموزش داده می‌شود، بیشتر فارغ التحصیلان جذب‌‌ همان صنعت می‌شوند و این یعنی ارتباط دانشگاه و صنعت که به رفع نیازهای هر دو نهاد منجر شده است.

ایلنا: مدیر کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه در سال‌های اخیر ارتباط موثری میان فنی و حرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی برقرار شده است، گفت: دانش آموختگان این دو نهاد کمتر با مشکل بیکاری مواجه می‌شوند.
به گزارش " ایلنا " از مشهد و به نقل از ستاد خبری نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی جلال " خوابنما " افزود: هدف از فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی آموزش‌های مهارتی است و خوشبختانه در سال‌های اخیر با ارتباط بیشتر این دو نهاد در استان، گام‌های خوبی جهت رفع مشکلات اشتغال برداشته شده است.
" خوابنما " تصریح کرد: در برخی از رشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی که در کنار صنایع و به جهت رفع نیازهای مهارتی کارخانجات آموزش داده می‌شود، بیشتر فارغ التحصیلان جذب‌‌ همان صنعت می‌شوند و این یعنی ارتباط دانشگاه و صنعت که به رفع نیازهای هر دو نهاد منجر شده است.
وی در توضیح فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای نیز به حوزه‌های خدمات، کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور اصلی آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای اشاره و تاکید کرد: افراد علاقه‌مند به کسب مهارت می‌توانند با مراجعه به آموزش‌های این نهاد، با صرف کمترین زمان نسبت به رشته‌های دیگر، وارد بازار مشاغل مهارتی شوند.
مدیر کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی برای ارتقای مهارت‌های افراد شاغل نیز موثر است، بیان کرد: نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی که اواسط ماه جاری در مشهد برگزار می‌شود، فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر مردم و فعالان حوزه اشتغال با فعالیت‌های این نهاد است.
گفتنی است نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی از ۱۶ تا ۱۸ دی ماه به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی در محل هتل پردیسان مشهد برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز