خبرگزاری کار ایران

اکبر ترکان:

ایران از ظرفیت خوبی برای صادرات خدمات فنی مهندسی برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۳۸۶

در شرایطی که ایران از وضعیت بهبود اقتصادی خوبی برخوردار بود سالانه ۱۲۰ میلیون مترمربع ساختمان در سطح کشور ساخته می شد که آمار خیره کننده ای است.

مشاور عالی رییس جمهوری و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: وجود ۳۰۸ هزار عضو نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور ظرفیت خوبی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی ایجاد کرده است.

به گزارش ایلنا، اکبر ترکان، عصر روز گذشته در ' همایش ملی صادرات خدمات فنی و مهندسی ' در مشهد افزود: از این تعداد مهندس که در رشته های مختلف تحصیل کرده اند ۱۴۵ هزار نفر دارای پروانه اشتغال هستند.

وی با بیان اینکه خدمات فنی و مهندسی بخش مهمی از دانش کشور را تشکیل می دهد، گفت: در شرایطی که ایران از وضعیت بهبود اقتصادی خوبی برخوردار بود سالانه ۱۲۰ میلیون مترمربع ساختمان در سطح کشور ساخته می شد که آمار خیره کننده ای است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود: در عرصه صدور خدمات فنی و مهندسی باید به شرکتهایی بها داد که آزمون نخست خود را در کشور پس داده باشند تا اگر نتایج عملکرد آنان مثبت بود به عرصه های بین المللی راه یابند.

وی گفت: هم اکنون برخی شرکتهای ایرانی به بلوغ صادراتی نرسیده اند اما در عرصه تجارت بین المللی فعالیت می کنند و این چالشها باید اصلاح شود.

ترکان افزود: مدیریت نظام مهندسی در کشور اکنون مدیریت یکپارچه ندارد، بطور مثال برخی شرکتهای حقوقی پروانه اشتغال در این زمینه را کرایه و با آن کار می کنند که رویه ای غلط و اشتباه است.

وی در ادامه همچنین اظهارداشت: در شرایط فعلی کشورمان با کاهش قیمت نفت، کاهش درآمدهای ارزی و مشکلات مالیاتی روبرو است که راهکار برون رفت از این وضعیت حرکت به سوی تعادل اقتصادی از طریق افزایش درآمدهای غیرنفتی است.

' همایش صدور ملی خدمات فنی و مهندسی ' با حضور ۲۵۰ نفر اعضای هیات مدیره شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان، جمعی از صادرکنندگان، بازرگانان و همچنین مدیران شرکتهای خدمات فنی و مهندسی به همت سازمان نظام مهندسی و همکاری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان رضوی برپا شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز