خبرگزاری کار ایران

معاون شهرداری تبریز مطرح کرد:

برگزاری ویژه برنامه "تکیه محرم" در راستای احیای مکتب حسینی و با استفاده از فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۱۷۸

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: ویژه برنامه « تکیه محرم» در ایام سوگواری ماه محرم با هدف احیای روضه‌های خانگی در راستای احیای مکتب حسینی و با استفاده از فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، حجت الاسلام احمد حمیدی، با اشاره به ضرورت توجه به توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در جامعه در ایام شیوع ویروس کرونا، افزود: در این راستا معاونت فرهنگی شهرداری تبریز از فضای مجازی برای رساندن پیام عاشورا در ایام کرونا استفاده می کند.

وی یادآوری کرد: ویژه برنامه تکیه محرم، در شب های محرم و صفر با هدف بهره گیری از منابر مذهبی روحانیون، وعاظ و مداحان حسینی به صورت زنده از شبکه های اجتماعی پخش می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، اعتلای فرهنگ حسینی و ایجاد نگرش صحیح در مخاطبان فضای مجازی درباره زندگی، امامت، قیام علیه ظلم و شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) را از اهداف اجرای این ویژه نامه اعلام کرد و گفت: این ویژه برنامه با مشارکت شهرداری منطقه یک  و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز و گروه فرهنگی مذهبی آئینه برگزار می شود.

 حمیدی با تاکید بر اینکه پرچم و بیرق سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) باید همواره در اهتزار باشد، ادامه داد: در ایام محرم امسال نیز این معاونت با رویکردی نوین و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در بستر فضای مجازی به سراغ شهروندان خواهد رفت.

وی اجرای مسابقه های مجازی کتابخوانی «حماسه حسینی»، قرائت روزانه زیارت عاشورا در مراکز فرهنگی و پخش زنده مراسم سوگواری بصورت مجازی از صفحات اینستاگرامی، برگزاری گفتمان های دینی با عنوان تفسیر عاشورا، معرفی و خوانش کتاب با موضوع امام حسین (ع) و واقعه عاشورا و برگزاری پویش «سلام بر حسین» در راستای کمک به نیازمندان را از برنامه های مراکز فرهنگی شهرداری تبربز اعلام کرد.

حمیدی، افزود: در این ایام آیین های پرده خوانی و تعزیه با عنوان مرثیه آفتاب، اجرای تئاتر جلوه سوگ توسط هنرجویان مراکز فرهنگی دوره های بازیگری و برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات مذهبی با عنوان مسیر سرخ در کتابخانه های شهرداری تبریز با رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز فرهنگی شهرداری تبریز برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز