خبرگزاری کار ایران

در نشست استاندار با نمایندگان هیات‌های مذهبی استان گیلان مطرح شد؛

مراسم عزاداری محرم با درنظرداشتن حفظ سلامتی مردم برگزار شود/ برگزیدن سبک زندگی متناسب با کرونا با اجرای الگوهای جدید رفتاری

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۷۰۲

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت فضا آرایی معابر عمومی متناسب با ایام محرم و نیز پوشش مناسب رسانه ای سوگواری ها با رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: مراسم عزاداری ماه محرم امسال با در نظر داشتن حفظ سلامتی مردم برگزار شود.

به گزارش ایلنا از رشت،ارسلان زارع در نشست با نمایندگان هیات های مذهبی استان که فرمانداران نیز به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند؛ اظهار داشت:طی چند ماه اخیر و با گسترش ویروس کرونا در کشور شاهد نزدیک ترین تعاملات برای رفع مشکلات ناشی از آن در جامعه بودیم،بنابراین اطمینان دارم این همکاری ها مطابق با مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا، در ایام ماه محرم نیز استمرار خواهد داشت.

وی افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب به تصریح بیان کردند به تصمیمات این ستاد عمل می کنند؛ نشان دهنده اهمیت بخشی به سلامت مردم است و با تبعیت از رویکرد معظم له؛ گروه های مرجع مذهبی نیز نشان داده اند که مسائل مردم برای آنان بسیار با اهمیت است و در عین حال به نظر متخصصان امر نیز اعتماد دارند.

زارع اظهار داشت: تأکید پیوسته این نکته که باید با برگزیدن سبک زندگی متناسب با شرایط کرونا، الگوهای جدید رفتاری در پیش گرفته شود؛ شامل همه شئون و سوق دادن مسیر زندگی برای تحول در الگوهای ثابت روزمره است.

استاندار گیلان اضافه کرد: معتقدم باید گروه های مرجع با زبان مردم، با آنان سخن بگویند و شرایط را به درستی و مبتنی بر حقیقت تبیین کنند تا با همراهی یکدیگر بتوانیم از این مرحله حساس و سخت عبور کنیم.

 زارع با اشاره به ورود مسافران و گردشگران به استان، بر لزوم انجام اقدامات ترویجی و اقناعی از سوی گروه‌های مورد اعتماد مردم و فعالان اجتماعی و فرهنگی برای جلوگیری از سفرهای غیرضروری تاکید کرد.

وی به درپیش بودن ایام سوگواری ماه محرم اشاره و اضافه کرد: در کنار رعایت دستورالعمل صادرشده توسط کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا درباره برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم بویژه تأکیداتی که در خصوص نذورات مردمی در این ایام مقدس و پرفضیلت انجام شده؛ پویش هایی همچون نذر ماسک در فضای مجازی راه اندازی شده که متناسب با نیازهای امروز در جامعه، می تواند راهگشا باشد.

وی افزود: دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا، هم برای سلامتی مردم و هم عزاداری، اهمیت قائل هستند  از این رو باید در این خصوص رویکرد اعتدالی در پیش گرفت  به این معنا که عزاداری و سلامت مردم قابل جمع است و تنها باید اطلاع رسانی و اقناع سازی شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم آگاهی بخشی به مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی تاکید کرد و گفت: لازم است از ظرفیت رسانه ها بویژه فضای مجازی، برای انجام این مهم استفاده کرده و نیز آگاه سازی های کافی انجام گیرد.

زارع فضاآرایی محیطی متناسب با ایام محرم را مورد تاکید قرار داد و به فرمانداران، شهرداران و بخشداران تاکید کرد نسبت به این مهم توجه جدی داشته باشند.

وی با تأکید بر پوشش رسانه ای مناسب عزاداری ها و نشان دادن جلوه های وحدت و انسجام مردم با وجود رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: انتظار دارم هیات های مذهبی و مداحان استان در حمایت از اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، بیانیه ای تنظیم و در اولین نماز جمعه این هفته قرائت شود تا مشخص گردد که گیلان در تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب، پیش قراول است و می توان دستورات ستاد ملی را بومی‌سازی کرده و حسب شرایط موجود به مرجله اجرایی گذاشت.

در این نشست فرمانده سپاه قدس استان، مدیران کل تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و صدا و سیمای مرکز گیلان، معاونان بهداشتی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان و نیز فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه به بیان موضوعاتی مرتبط با ایام محرم و ضرورت توجه به دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز