خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صداو سیمای فارس:

عزاداری برای امام حسین یک کار و شور مردمی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۹۴۰

در تمام دنیا جریاناتی وجود دارد که به دنبال رصد کردن برنامه‌های شیعان هستند، بنابراین با توجه به این مسئله که از اهمیت خاصی برخوردار است، باید تلاش کرد تا مجالس عزاداری و نحوه این مراسم و نوحه‌خوانی‌ها به‌ گونه‌ای باشد که دشمن نتواند علیه شیعه کاری انجام دهد.

مدیرکل صداو سیمای فارس گفت: در خصوص انعکاس مراسم عزاداری امام حسین(ع) اگر از صدا و سیما، انتظار کار رسانه‌ای دارید باید الزامات آن رعایت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، محمدباقر کشفی، ظهر امروز، سه‌شنبه، ۲۹ مهرماه، در نشست هم‌اندیشی با متولیان برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا و رئیس هیئت‌های مذهبی استان فارس با اشاره به نیت خیر مردم و تکلیفی را که در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان بر خود واجب می‌دانند، اظهار داشت: انعکاس و پخش مراسم‌های عزاداری نیاز به ملزوماتی دارد تا این کار به نحو مطلوبی صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: در تمام دنیا جریاناتی وجود دارد که به دنبال رصد کردن برنامه‌های شیعان هستند، بنابراین با توجه به این مسئله که از اهمیت خاصی برخوردار است باید تلاش کرد تا مجالس عزاداری و نحوه این مراسم و نوحه‌خوانی‌ها به‌گونه‌ای باشد که دشمن نتواند علیه شیعه کاری انجام دهد.

کشفی با اشاره به وظیفه صداوسیما و نوع فعالیت این سازمان که پوشش دادن برنامه‌ها و نمایش آن‌هاست، اضافه کرد: مهم‌ترین مسئله در ایجاد یک تصویر مناسب از عزاداری اباعبدالله وجود نظم و انضباط در دسته‌های عزاداری است.

مدیرکل صداوسیما بیان کرد: عزاداری برای امام حسین یک کار و شور مردمی است و هر عملی که در بین مردم این شاعبه را ایجاد کند که سوگواری ماه محرم یک اقدام دولتی است، بسیار ناپسند است و در این مسئله باید ‌‌نهایت توجه و دقت شود.

او با بیان درخواست در خصوص فضایی برای افراد رسانه جهت تصویربرداری از مراسم عزاداری افزود: این مراسم‌ها فرصت مناسبی را ایجاد می‌کند برای انعکاس فرهنگ و آداب‌ و رسوم استان به سراسر دنیا و به همین خاطر بهتر است عزاداری‌ها به سبک و گویش و لهجه استان فارس باشد همچنین که باید از مداحانی کمک گرفت که شرایط لازم را دارا هستند.

کشفی بابیان این مطلب که اگر از صدا و سیما انتظار کار رسانه‌ای دارید، باید الزامات آن رعایت شود، گفت: شیوه مداحی و عزاداری برای انعکاس مراسم بسیار حائز اهمیت است. همچنان که شورآفرینی در شعر نیز مهم است.

او عنوان کرد: مداحی و شعر اگر با زمزمه خوانی همراه نباشد، جذابیت خاصی ایجاد نمی‌کند و باید به این مهم توجه داشت که شور و انرژی در مراسم اهمیت دارد.

مدیر کل صدا و سیمای سیمای فارس در خصوص افراد تماشاچی در مراسم عزاداری اذعان داشت: تماشا کردن هیئت جلوه خوبی ندارد و در این سوگواری همه باید مشارکت کنند.

او با اشاره به ۳۰ ساعت پخش زنده مراسم سوگواری در سال گذشته بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۰ ساعت برنامه مختص مراسم‌ها و هیئت‌ها داشته باشیم.

کشفی با تأکید بر این مطلب که برگزاری اجلاس پیر غلامان در شیراز بی‌شک در فضای معنوی استان مؤثر خواهد بود، یادآور شد: با برگزاری چنین مراسم‌هایی بی‌تفاوتی و بی‌توجهی‌ها در حوزه معنوی در استان کمتر خواهد شد.

او از راه‌اندازی شبکه دوم تلویزیون در فارس اشاره کرد و گفت: اگر مسئولان استان به جهت تأمین اعتبارات کمک کنند این شبکه با محور ادب و هنر و تاریخ در فارس راه‌اندازی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز